0

رفع مشکل کمبود آنتی بیوتیک کودکان با مصرف منطقی

باشگاه خبرنگاران جوان :
شمس الله نوری پور رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: بیمارستان کودکان مفید یکی از قطب‌های کشور است و در تمام رشته‌های ویژه کودکان مانند فوق تخصص آسم، سرطان، نوزدان و ریه به مراجعه کنندگان خدمات خوبی ارائه می‌دهد. به گفته وی در رشته پرستاری و طب کودکان کنگره پرستاری را خواهیم داشت که  در کنگره هجدهم به موضوع دانش بنیان توجه می شود.
او افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد از مراجعه کنندگان بیمارستان کودکان مفید از مناطق محروم کشور است و این مرکز درمانی بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. بیمارانی که نیازمند جراحی کودکان بوده به این مرکز درمانی مراجعه می‌کنند.
او ادامه داد: در دو ماه گذشته  روزانه پنج مورد ابتلا به بیماری کرونا در این بیمارستان  بستری می‌شوند و  به طور کلی روند شیوع این بیماری کاهش پیدا کرده است.
در بخش سرپایی و کلینیک‌های تخصصی موارد زیادی از بیماران مبتلا به آنفولانزا مراجعه می‌کنند. در سه ماه اول زندگی سطح ابتلا به بیماری به دلیل اینکه هنوز واکسیناسیون به طور کامل انجام نگرفته بالاتر می‌رود.
او افزود: کمبود‌های مقطعی در آنتی بیوتیک ها  مشاهده می‌شود، اما معتقدم با مصرف بهینه و درست دارو‌ها کمبود ایجاد نخواهد شد. اگر تجویز‌ها منطقی باشد، با هیچ کمبود آنتی بیوتیک مواجهه نخواهیم بود.
او ادامه داد: در گروه‌های سنی بین سه تا شش ماه کمبود آنتی بیوتیک در این بیمارستان نداریم. اکنون تست‌های مخصوصی توسط همکاران جهت شناسایی بیماران هم ارسال شده است.
او گفت: کودکان بالای شش ماه و زنان باردار هیچ منعی برای تزریق واکسن آنفولانزا نخواهند داشت.
او ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ هزار پزشک عمومی داریم که کار پزشکی و طبابت نمی‌کنند.
طباطبایی گفت: سالی ۳۰۰هزار مرگ و میر در کشور رخ می دهد که  مرگ و میر کودکان ۲۰ در هزار و نوزادان ۹ در هزار نفر است البته مرگ و میر های عفونی در کشور کاهش پیدا کرده است. باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

بخوانید  تاثیر عفونت بینی بر پیشروی آلزایمر

برچسب‌ها:

نظرات کاربران