0

مادران جوان بخوانند – لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟

لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟ رشد موهای زائد در بدن، برای بسیاری از خانم ها یک دغدغه است. به طوری که استفاده از روش های معمول برای رفع موهای زائد پس از مدتی خسته کننده می شود. اغلب افراد به دنبال روشی هستند که با استفاده از آن، موهای زائد را برای همیشه از بین ببرند. لیزر موهای زائد یکی از روش هایی است که امروزه با استقبال بالایی همراه بوده است. این روش فولیکول های مو را تخریب می کند و از رشد مجدد آن ها جلوگیری می کند. به همین دلیل اغلب افراد ترجیح می دهند از لیزر برای رفع موهای زائد بدنشان استفاده کنند. اما سوالی که برای برخی از افراد وجود دارد، این است که آیا لیزر موهای زائد قبل از بارداری، مشکلی را ایجاد نمی کند؟ در ادامه همراه ما باشید تا با پاسخ این سوال آشنا شویم.

باورهای غلط در مورد لیزر موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد تقریبا در دسته بندی روش های جدید برای رفع موهای زائد بدن قرار دارد. به همین دلیل نیز آگاهی عمومی در مورد آن کامل نیست. به طوری که باورهای غلط بسیاری در مورد لیزر موهای زائد شکل گرفته است.

از جمله دلایل طبیعی برای رشد موهای زائد در بدن انسان می توان به تغییرات هورمونی در بدن به طور همزمان با رسیدن به سن بلوغ ، قرار داشتن در دوران بارداری و یا یائسگی اشاره کرد.

برخی لیزر موهای زائد را سرطان زا می دانند؛ به همین دلیل نیز از انجام آن صرف نظر می کنند. برخی دیگر نیز لیزر موهای زائد را به خصوص در ناحیه بیکینی، عاملی برای نازایی تصور می کنند. به طوری که سوال لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟ برای بسیاری از بانوان که قصد بارداری دارند وجود دارد و حتی عده ای از اینکه لیزر باعث نازایی شود نیز هراس دارند.

بخوانید  لوسیون بدن

اما در پاسخ به سوال آیا لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟ باید بگوییم که لیزر موهای زائد جزو روش های ایمن برای برطرف کردن موهای زائد در بدن است و مشکلاتی شامل نازایی و یا سرطان را به وجود نمی آورد.

لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟

لیزر موهای زائد در تمامی قسمت های بدن قابل استفاده است. یکی از نواحی بدن که بیشترین تقاضا برای لیزر را نیز دارد، ناحیه بیکینی می باشد. بسیاری تصور می کنند که اشعه لیزر به دستگاه تناسلی نفوذ پیدا می کند و منجر به نازایی می گردد.

این موضوع اصلا صحت ندارد؛ از نظر علمی لیزر تنها در لایه های میانی و عمق چند میلیمتری پوست نفوذ پیدا می کند. همینطور اشعه لیزر موهای زائد، جزو اشعه های یونیزه کننده و بی خطر است. به طوری که فقط قادر به نفوذ به فولیکول های مو و رفع آن ها است. بنابراین با توجه به عمق کمی که پرتوهای لیزر به پوست نفوذ پیدا می کنند، این روش تاثیری در جهش سلولی ندارد و در بارداری و یا عدم بارداری بانوان، بی تاثیر است.

بر اساس مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته است، هیچ دلیل علمی که نشان دهد لیزر قبل از بارداری ضرر دارد، وجود ندارد و این روش باعث نازایی نمی شود.

با این حال اگر قصد بارداری دارید، در قدم اول با یک متخصص مشورت کنید و مطابق با نظر او عمل کنید. همینطور اگر در حال دریافت خدمات لیزر موهای زائد هستید و از سویی قصد بارداری نیز دارید، بهتر است بارداری خود را به اتمام جلسات درمانی با لیزر موهای زائد، موکول کنید.

آیا لیزر در دوران بارداری بی ضرر است؟

پیش تر به این موضوع اشاره کردیم که بهتر است لیزر موهای زائد در بارداری، انجام نشود. یکی از مهم ترین دلایلی که در پاسخ به سوال لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟ باید بگوییم خیر؛ عدم تحقیقات کافی در این زمینه است. بهتر است صبر کنید تا بارداری شما تمام شود چراکه در زمینه عوارض لیزر موهای زائد در بارداری، تحقیقاتی صورت نگرفته است و ممکن است این روش برای سلامتی مادر و جنین او خطرناک باشد.

بخوانید  بالم لب

با اینکه لیزر موهای زائد یک روش کاملا بی خطر به شمار می رود؛ با این حال تاکنون اطلاعات کافی در مورد بی ضرر بودن این روش در دسترس نیست. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم لیزر موهای زائد را به چند ماه بعد از تولد نوزاد خود موکول نمایید.

همینطور توصیه می کنیم برای اینکه متوجه شوید بهترین زمان لیزر موهای زائد حتی بعد از زایمان نیز چه تاریخی است، سعی کنید از پزشک خود مشورت دریافت کنید. پزشک متخصص پس از بررسی تغییرات هورمونی در بدن و همینطور زمان برگشت بدن به حالت طبیعی، بهترین زمان لیزر را برای شما پس از بارداری و اتمام دوران شیردهی مشخص خواهد کرد.

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری عوارض دارد؟

پس از پاسخ دادن به سوال لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟ حال قصد داریم به این موضوع بپردازیم که آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری عارضه خاصی به همراه دارد یا خیر.

عدم دریافت نتیجه

در دوران بارداری تغییرات هورمونی، چرخه رشد موها را کوتاه تر می کند. به همین دلیل اثربخشی لیزر در این دوران کم تر می شود و حتی ممکن است موها با تراکم و حجم بیشتری نیز رشد کنند.

بروز عارضه های شدیدتر بعد از لیزر موهای زائد

پوست در دوران بارداری به شدت حساس است. به همین دلیل مستعد آسیب می باشد. بر اساس گزارشاتی که زیباجویان از لیزر موهای زائد در دوران بارداری داده‌ اند، لیزر موهای زائد در این دوران با حساسیت های پوستی و تیره تر شدن رنگ پوست نیز همراه است. ضمن اینکه زیباجویانی که در دوران بارداری، اقدام به لیزر موهای زائد در بدنشان می کنند، احساس درد، سوزش و خارش را نیز در ناحیه درمان دارند.

بخوانید  کرم دور چشم

نتیجه منفی کرم های بی حسی موضعی

برای اینکه مادران باردار، درد کمتری را ناشی از لیزر موهای زائد احساس کنند، بر روی پوست آن ها از کرم های بی حسی موضعی استفاده می شود. جذب کرم های بی حسی موضعی، دارای تاثیر منفی بر روی جنین است.

چه مدت پس از بارداری می توان برای لیزر اقدام کرد؟

پس از اتمام دوران بارداری و تولد فرزند، هورمون هایی که در بدن وجود دارند، به حالت گذشته و قبل از دوران بارداری، باز می گردند. معمولا سه ماه طول می کشد تا مجدد هورمون ها به صورت طبیعی در بدن تولید شوند.

پس از گذشت تقریبا سه ماه و در صورتی که به نوزاد خود شیر نمی دهید، می توانید از لیزر موهای زائد استفاده کنید. در صورتی که در دوران شیردهی هستید، بهتر است مشابه با موضوع لیزر قبل از بارداری ضرر دارد، در این مورد نیز با پزشک خود مشورت کنید.

سخن آخر

در این مقاله به سوال، لیزر قبل از بارداری ضرر دارد؟ پاسخ دادیم. تاکنون دلیلی بر ضرر داشتن لیزر موهای زائد در باروری و یا نازایی اعلام نشده است و این روش بسیار ایمن می باشد.

بنابراین قبل از اقدام برای بارداری، می‌ توانید از روش لیزر موهای زائد استفاده کنید؛ اما پزشکان توصیه می کنند از لیزر موهای زائد در دوران بارداری و دوران شیردهی اجتناب نمایید. امیدواریم در این مقاله به پاسخ سوال خود برسید. از همراهی شما تا انتهای این مقاله متشکریم.

منبع

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *