0

قوی‌ترین شربت گیاهی ضد سرفه کودکان کدام است؟

اگر کودک یا کودکانی در منزل داشته باشید، احتمالا بارها و بارها با سرماخوردگی کودکان مواجه شده‌‌اید و به دنبال دارویی موثر برای بهبود حال و اوضاع کودک خود می‌گردید. درست است که حتما به پزشک مراجعه می‌کنید و حتما داروهای مناسب سن کودک خود را زیر نظر پزشک استفاده می‌کنید؛ اما قطعا گاهی به جایی می‌رسید که فقط و فقط به دنبال یک دارو برای قطع شدن سرفه کودک خود می‌گردید.

واقعیت این است که ابتلا به سرماخوردگی و پرهیزات دوران سرماخوردگی خیلی سخت نیست؛ زمانی کار سخت می‌شود که بیشتر علائم سرماخوردگی از بین رفته است و تنها سرفه‌های شدید و سینه خراب باقی مانده است؛ حتی گاهی آبریزش بینی هم همچنان برقرار است و انگار قرار نیست بند بیاید.

حتما و قطعا در این شرایط خسته‌، نگران و بسیار کلافه و بلاتکلیف هستید؛ نمی‌دانید کدام شربت را برای کودک خود استفاده کنید تا بهتر شود و سرفه نداشته باشد.

آیا قوی‌ترین شربت گیاهی ضد سرفه کودکان واقعا تاثیرگذارند؟

انواع مختلفی از شربت‌های گیاهی ضد سرفه کودکان که در داروخانه‌ها موجود است، حتما و قطعا بی‌تاثیر نیستند؛ اما باید دقیقا بدانید که وضعیت سرفه‌های کودک چگونه است. در واقع سرفه خشک، سرفه خلط‌دار، سرفه همراه با گلوددرد و حتی سرفه‌های ناشی از حساسیت و آلودگی هوا انواع مختلفی از سرفه‌ها هستند که معمولا همه ما آنها را تجربه کرده‌ایم.

مثلا در سرفه‌های خلط دار باید از شربت‌های ضد سرفه‌ای استفاده کنید که در درمان خلط پشت حلق هم موثر باشند. با توجه به اینکه کودکان قادر به تخلیه این خلط‌ها نیستند، بنابراین باید به کمک دارو آنها را در بدن از بین ببرید و جذب بدن کنید تا از طریق مدفوع دفع شوند.

بخوانید  5 مورد از جدیدترین و کم خطرترین عمل های زیبایی لاغری به گفته دکتر فرزان نقشوار

یا اینکه سرفه‌های خشک هم می‌توانند ناشی از حساسیت فصلی، آلرژی، آلودگی هوا، خشک بودن هوای منزل و … باشند. بدیهی است که برای این سرفه‌ها باید از شربت‌های دیگری استفاده کنید.

معرفی چندین شربت گیاهی ضد سرفه

  • پدی کاف
  • پلارژین کیدز
  • زوفا
  • آوی پکت
  • کاف استاپ
  • آیورامی
  • توسیان
  • کالیک اطفال
  • کافی کاف
  • ردوفلوکیدز
  • پلارکس کیدز
  • هانی یاس
  • آی کاف
  • سیمو نی نی کلد
  • شربت سرفه کودکان ایوی
  • دروزیل کودکان
  • کیدهلیکس
  • رسپوویت

توجه داشته باشید همه اینها شربت‌های گیاهی ضد سرفه برای کودکان هستند. البته انواع مختلف دیگری از شربت‌ها موجود هستند که گیاهی هستند، اما بیشتر برای بزرگسالان تجویز می‌شوند. برای استفاده از هر یک از این شربت‌ها حتما به سن کودک خود توجه کنید. برخی از ترکیبات گیاهی برای سنین پایین مناسب نیستند؛ برخی از شربت‌های گیاهی ضد سرفه برای کودکان زیر یک سال به صورت قطره و با دوز پایین‌تری ارائه می‌شوند. بنابراین حتما به سن کودک برای استفاده از این شربت‌ها توجه کنید و حتما بر اساس وزن کودک دوز مناسبی از دارو را در فواصل زمانی مشخص و با برنامه استفاده کنید.

دیگر تجویزها برای سرفه کودکان

کمک گرفتن از طب سنتی و داروهای گیاهی در کنار شربت‌های ضد سرفه‌ای که معرفی کردیم، می‌تواند کمک کند تا روال بهبودی سرعت بگیرید. البته برای استفاده از هر گیاه دارویی و داروی گیاهی حتما حتما به سن کودک و وضعیت سلامت کلی او توجه کنید. بدیهی است که کودکان با سنین کمتر برای استفاده از داروهای گیاهی محدودیت بیشتری دارند. بنابراین حتما پیش از استفاده از هر یک از تکنیک‌های طب سنتی برای کاهش سرفه، به سن کودک خود توجه کنید.

بخوانید  انواع داروهای ضد افسردگی که لازم است پیش از مصرف بشناسید!

شکر تیغال

شکر تیغال یکی از گیاهان دارویی است که برای سرفه‌های سرماخوردگی می‌تواند بسیار موثر باشد. این گیاه می‌تواند التهابات و گرفتگی صدای کودکان را درمان کند. علاوه بر این، شکر تیغال خلط‌آور است و در رفع و درمان سیاه سرفه و سرماخوردگی بسیار موثر است.

انار پخته

شاید عجیب باشد، اما انار پخته برای سرماخوردگی بسیار مفید است. انار پخته در درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا و رفع عفونت‌های گلو بسیار مناسب است. البته اینها تنها بخشی از فواید بسیار عالی انار پخته هستند که اختصاصا برای سرماخوردگی کارایی دارند.

بخور بابونه، اکالیپتوس، نعاع و اسطوخودوس

استفاده از بخور این گیاهان دارویی برای باز شدن راه تنفسی و آرام کردن گلو و تسکین سرفه تاثیر بسیار زیادی دارد. البته نه اینکه فقط و فقط یک بار بخور بدهید و منتظر معجزه باشید، حتما باید چند روزی تکرار کنید تا به نتیجه برسید و حال بهتری داشته باشید.

سپستان

سپستان نرم کننده سینه است؛ سرفه را برطرف می کند؛ گلودرد را التیام می بخشد؛ گرفتگی صدا را رفع می کند و بیماری دستگاه تنفسی را برطرف می‌کند.

دانه به

دانه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان سرفه و صاف کردن سینه است. به دانه‌ها دارای خواص ضدعفونی کننده، ضدالتهابی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند و می‌توانند در تسکین علائم سرماخوردگی موثر باشند.

چه طور از شربت‌های گیاهی ضد سرفه برای کودکان استفاده کنیم؟

توجه داشته باشید که بیشترین دوز استفاده از انواع شربت‌های گیاهی 5 سی ‌سی است. بسته به سن و گاهی وزن کودک این میزان کم و زیاد می‌شود. به یاد داشته باشید که برخی از این شربت‌ها خاصیت تب‌ بری و رفع آبریزش بینی هم دارند. بنابراین با استفاده از آنها می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید.

بخوانید  بیماری دریچه قلب

سرفه های مداوم کودک را چگونه درمان کنیم؟

توجه داشته باشید پروسه ابتلا به سرماخوردگی و بهبودی از این بیماری پروسه کوتاه‌‌مدتی نیست. در قدم اول شما باید تب کودک را کنترل کنید و اجازه ندهید تب بالا برود. معمولا بعد از 3 روز دیگر نیاز به استفاده از داروهای تب‌بر ندارید. مرحله بعدی برای درمان سرماخوردگی کودکان، استراحت کردن، خواب خوب، خوردن غذاهای مایع و سبک و کمک گرفتن از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است. معمولا بعد از بهبود کلی سرماخوردگی، سرفه‌های ناشی از آن تا مدتی باقی می‌مانند. در واقع سرفه آخرین علامت سرماخوردگی است که بهبود می‌یابد؛ برای بهتر شدن سرفه کودک خود از دانه به، شکر تیغال و دمنوش‌های موثر و مناسب سن او استفاده کنید. کمی صبوری داشته باشید. با کودک همدردی کنید. گلوی کودک را به کمک آب گرم مرطوب نگه دارید تا کم کم نشانه‌های بهبودی را مشاهده کنید.

منبع: گهواره همیار مادر و کودک gahvare.net

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *