0

فیلر یا پرکننده ی مو چه محصولی است؟

فیلر یا پرکننده ی مو محصولی است که برای پر کردن نواحی کم پشت یا طاس روی پوست سر استفاده می ‌شود تا ظاهری پرپشت‌ تر و انبوه ‌تری در سر ایجاد کند. فیلرهای مو می توانند به شکل های مختلفی مانند پودر، اسپری یا کرم موجود باشند و اغلب با استفاده از برس یا شانه روی پوست سر به کار برده می شوند.

در نظر داشته باشید که برخلاف روش هایی مثل پی آر وی یا مزوتراپی که سبب رویش مجدد مو می شوند، پرکننده های پوستی هیچ تاثیری در این زمینه ندارند. بعضی از پرکننده های مو به گونه ای طراحی شده اند که به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که برخی دیگر برای استفاده همراه با سایر محصولات مو از جمله فیبر یا الیاف مو یا شامپوهای پرپشت کننده ی مو تولید شده اند.

فیلرهای مو عموماً به عنوان یک راه حل موقت برای کم پشت شدن مو استفاده می شوند و هدف آن ها درمان علت اصلی ریزش مو نیست. در صورتی که موهای شما نیز در حال کم پشت شدن یا ریزش است، می بایست به پزشک مراجعه کنید تا علت اصلی آن را تشخیص داده و گزینه های درمانی مناسب شما را پیشنهاد دهد.

نحوه ی مصرف فیلر مو به چه صورت است؟

برای استفاده از فیلر مو، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا موهای خود را مثل همیشه حالت دهید. کسانی که موهای بلندی دارند، بهتر است آن را به پشت ببندند یا از گیره ی مو استفاده کنند تا موهایشان مخل کار نشود.
  2. با توجه به نوع فیلر مویی که استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد قبل از استفاده، بطری یا ظرف را تکان دهید تا محصول مخلوط شود.
  3. ظرف فیلر مو را نزدیک پوست سر خود نگه دارید و به آرامی آن را روی ناحیه ای که می خواهید محصول را به کار ببرید، تکان دهید. اگر از پودر یا اسپری استفاده می کنید، ممکن است نیاز به استفاده از برس یا شانه برای پخش یکنواخت محصول داشته باشید.
  4. پرکننده ی مو را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید، با استفاده از نوک انگشتانتان به پخش کردن یکنواخت مواد کمک کنید.
  5. در صورتی که از پرکننده ی مو همراه با سایر محصولات مانند الیاف مو استفاده می کنید، آن ها را طبق دستورالعمل های روی بسته بندی به کار ببرید.
  6. بعد از مصرف فیلر مو و هر محصول دیگری، موهایتان را به دلخواه خود حالت دهید.
بخوانید  جایگزینی مو با سلول‌های بنیادی

رعایت دقیق دستورالعمل های روی بسته بندی فیلر مو، از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید از این محصول در حد اعتدال استفاده نمایید، زیرا مصرف بیش از حد آن در هر بار، می تواند ظاهری غیرطبیعی یا بیش از اندازه پرپشت ایجاد کند. در صورتی که در مورد نحوه ی استفاده از فیلر مو اطمینان ندارید، بهتر است با یک آرایشگر یا پزشک مشورت کنید.

مزایای فیلر مو چیست؟

تزریق فیلر مو می تواند تأثیر مثبتی بر مشکل شما داشته باشد، اما برای یافتن علت ریزش مو و طاسی، باید آزمایش های مخصوص به خود را انجام دهید. پس از تزریق فیلر مو به راحتی می توانید مزایای زیادی از آن را مشاهده کنید که عبارتند از:

  • پرپشت و براق تر به نظر رسیدن موها
  • افزایش گردش خون در پوست سر
  • محکم و ضخیم تر شدن موها
  • ترمیم سلول های مو و توقف ریزش مو
  • تغذیه ی موها
  • کمک به رشد راحت تر موها
  • کمک به رشد موهای جدید
  • تقویت ریشه ی مو
  • بازسازی پوست کف سر
  • ضخیم تر شدن تارهای مو

یکی از فواید پرکننده ی مو این است که باعث تحریک و احیای ریشه های ضعیف مو می شود. در عین حال، موها ضخیم تر شده و دوباره پرپشت تر و سالم تر به نظر می رسند. مو و پوست کف سر با مواد مغذی مهم تغذیه شده و میکروسیرکولاسیون تحریک می شود.

نتیجه ی این کار حدود 30 روز بعد از اولین مصرف، قابل مشاهده خواهد بود. با انجام درمان های بیشتر، نتیجه ی تزریق فیلر مو بهتر می شود و ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتری نیز دارد.

بخوانید  شامپو

آیا درمان فیلر مو جایگزینی برای کاشت مو است؟

درمان ‌های پرکننده ی مو و کاشت مو دو نوع روش درمانی مختلفی هستند که برای رفع کم پشت شدن یا ریزش مو استفاده می ‌شوند.

درمان ‌های فیلر مو (که به عنوان الیاف مو یا کانسیلر مو نیز شناخته می ‌شوند)، محصولاتی هستند که برای ایجاد ظاهری پرپشت ‌تر و ضخیم ‌تر روی پوست کف سر به کار می روند. همانطور قبلاً به آن اشاره کردیم، این محصولات در قالب پودر، اسپری یا کرم در بازار عرضه می شوند و با کمک برس یا شانه می توان از آن ها استفاده کرد. پرکننده های مو به طور کلی راه حلی موقت برای کم پشتی در نظر گرفته می شوند و برای درمان علت اصلی ریزش مو مناسب نیستند.

از سوی دیگر، کاشت مو یک عمل جراحی است که در آن فولیکول ‌های مو از یک ناحیه از پوست سر (محل اهداکننده) برداشته شده و به ناحیه ی طاس یا کم پشت (محل دریافت‌ کننده) پیوند زده می ‌شود. کاشت مو راه حل با دوام تری برای ریزش مو است و می تواند درمان مؤثری برای افراد دارای طاسی با الگوی زنانه یا مردانه، آلوپسی یا جای زخم روی پوست سر باشد.

به طور کلی، درمان های پرکننده ی مو جایگزینی برای پیوند مو محسوب نمی شوند اما می توان از آن ها در ترکیب با روش پیوند مو یا سایر درمان های ریزش مو برای بیشتر کردن ظاهر مو استفاده نمود. بهترین راه برای دریافت بهترین روش و برنامه ی درمانی فردی، مراجعه به پزشک است.

بخوانید  چگونه بدانیم ریزش موی سر غیرطبیعی است

آیا فیلر مو به طور کامل ریزش مو را متوقف می کند؟

تزریق فیلر مو یکی از پیشرفته ترین تکنیک ها برای درمان ریزش مو، کم پشتی و بازیابی سلامت مو است. این درمان ریزش مو را متوقف کرده، پوست کف سر را هم در زنان و هم در مردان بازسازی می کند و موهای سالم را نیز احیا می نماید.

با این حال، پس از درمان، ریزش مو به طور کامل متوقف نخواهد شد؛ این بدان علت است که ریزش مو می تواند مشکلی باشد که فرد به صورت فصلی یا دائمی با آن مواجه می شود. فیلر مو به طور کامل از ریزش شدید مو جلوگیری نمی کند و نمی تواند کامل و بی نقص روی آن اثر بگذارد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *