0

استفاده از ظرفیت نخبگان در تمام حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی با بیان اینکه نخبگان و بهترین‌ها وارد حوزه پزشکی می‌شوند، اظهار کرد: از استعدادها و طرح‌های نخبگان در حل مشکلات حوزه‌های مختلف بهره‌برداری شود.

وی گفت: حدود 3 هزار نفر از برترین اساتید در گروه‌های بورد حضور دارند و در کنار آن هم  باید شبکه ملی نخبگان دانشجویی هم سازماندهی و ساماندهی شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: المپیاد علمی یک آزمون سخت است؛ در المپیاد امسال، تعداد 2 هزار و 500 نفر در مرحله اولیه شرکت کردند و 300 نفر هم در مرحله گروهی در 5 حیطه با یکدیگر رقابت کردند.

وی به تغییرات ساختاری انجام شده در پانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی اشاره و بیان کرد:  المپیاد امسال فرایند محور بود و نیازهای کشور به عنوان پروژه های دانشجویی در حیطه های مختلف مطرح شد تا دانشجویان بتوانند این طرح های محصول محور را اجرایی کنند و حتی به مرحله صادرات هم برسانند. 

باقری‌فرد از رونمایی لوگوی شبکه ملی نخبگان و قرارگاه راهیان پیشرفت در مراسم اختتامیه پانزدهمین دوره المپیاد علمی  خبر داد و تصریح کرد: اختتامیه المپیاد علمی در واقع شروع کار برای وزارت بهداشت و معاونت آموزشی است تا با حمایت همه‌جانبه از ایده‌ها و طرح‌های نو در حل مشکلات نظام سلامت گام بردارند و قرارگاه راهیان پیشرفت که متشکل از نخبگان است بتوانند با استفاده از خرد جمعی، راه‌حل‌های مناسب ارائه دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: ما سعی کردیم استفاده از تسهیلات برای نخبگان را گسترش دهیم، به طوری که علاوه بر دارندگان مدال طلا المپیاد علمی، مدال‌آوران نقره و برنز هم از تسهیلات ارائه شده برخوردار شوند و بتوانند بدون گذراندن طرح در آزمون دستیاری  شرکت کنند.

بخوانید  بحران کرونا در آمریکا اوج می‌گیرد

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *