0

۴۴ خدمت بیمه سلامت برای بیماران خاص و صعب العلاج

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی، در همایش پوشش بیمه سلامت ساکنان ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور، با اشاره به اینکه این طرح یکی از پروژه‌های مهم و ارزشمند در نظام ارائه خدمت است، افزود: برای اجرایی کردن این طرح شیوه نامه‌های کاری، نظام پرداخت و نظام ارائه خدمت تدوین و به استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شد، لذا تا قبل از پایان سال گذشته نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر در مناطق ۲۰۲۰ به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه افراد فاقد بیمه پس از شناسایی توسط کارشناسان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، افزود: تلاش شد خدمات و مراقبت‌های بهداشتی مثل فشارخون و دیابت برای این گروه افراد انجام شده و دسترسی‌ها به مراکز درمانی و مؤسسات فراهم شود که لازم است از سایر نهادهای ذی ربط در همکاری و تعامل قدردانی به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد ۱۰۰ درصد رایگان است، تصریح کرد: در بخش سرپایی نیز ۸۵ درصد هزینه‌ها توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود، خوشبختانه در خصوص بیمه ۳ دهک اول جامعه و بیمه همگانی گام‌های خوبی برداشته شده است.

ناصحی با اشاره به اینکه تحت پوشش قرار دادن افراد در مناطق آسیب پذیر یکی از کارهای سخت است، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی جهت همکاری و کمک در اجرای این طرح ۶ هزار میلیارد تومان مصوب کرد و دولت نیز در تخصیص منابع تلاش‌های بسیاری را صورت داده است، امیدواریم در سال ۱۴۰۲ بتوان این کار را گسترش داده و در ارزیابی وسع برای دهک‌های دیگر نیز تدبیری اتخاذ شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

بخوانید  هوش مصنوعی سرطان را تشخیص می‌دهد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه تعداد افراد فاقد بیمه در جامعه بسیار پایین است، گفت: در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شرایط فراهم است که افراد برای دریافت خدمت بلافاصله بیمه شوند، بدون تردید اجرای پروژه‌های مربوط به حوزه سلامت در دولت سیزدهم شتاب گرفته است.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود نظام الکترونیک سلامت به عنوان یکی از مسائل مهم در کشور به شکل منضبط اجرایی شده و اپراتوری واحد شکل گیرد. در چنین شرایطی است که می‌توان پرونده الکترونیک ملی را ایجاد کرد.

ناصحی با اشاره به اینکه الکترونیکی کردن خدمات گام مهمی در حوزه سلامت است، اظهار داشت: یکی از اتفاقات مثبت در این دولت ایجاد صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در راستای شاخص‌های ارزشمند حوزه سلامت است. ۵ هزار میلیارد تومان در این زمینه اعتبار تخصیص داده شده و امیدواریم بتوان هزینه‌های تحمیلی به این گروه از بیماران را کاهش داد، در حال حاضر ۴۴ خدمت برای بیماران خاص و صعب العلاج وارد سامانه‌های سازمان بیمه سلامت شده است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امیدواریم با اجرای کامل نظام ارجاع و پزشکی خانواده، پرداخت از جیب مردم بسیار کاهش پیدا کرده و ارائه کیفیت در خدمات سلامت ایجاد شود.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران