0

پلیس خطاب به وزارت بهداشت: فوت ۴۲ درصد از مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها مستند به آمار پزشکی قانونی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اخیراً خبری تحت عنوان “هشدار پلیس به وزارت بهداشت: چرا باید 43درصد از تصادفی‌ها در بیمارستان جان دهند؟!” در تسنیم منتشر شد که در کنار مسئله “ناایمن‌بودن خودروهای تولید داخل” که یکی از عوامل اصلی مرگ سرنشینان خودرو در صحنه تصادفات جاده‌ای است، به موضوع مجهیز نبودن بیمارستان‌ها به بخش “تروما” به عنوان عامل فوت 42 درصد مصدومان تصادفات اشاره کرده بود.

چهار روز بعد سعید کریمی؛ معاون درمان وزارت بهداشت در واکنش به این خبر ضمن رد اظهارات رئیس پلیس راهور مبنی بر فوت 43درصد مصدومان تصادفات در بیمارستان‌ها ادعا کرد: فقط یک‌ درصد از مصدومین یعنی حدود 7000 نفر در بیمارستان‌ها فوت می‌کنند!

امروز پلیس راهور در واکنش به ادعای وزارت بهداشت اعلام کرد: 52 درصد جان باختگان تصادفات در سرصحنه، 6 درصد در حین انتقال و حدود 42 درصد نیز در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند؛ این تفکیک تعداد فوتی‌ها بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال‌های 1390 تا 1400 است نه آمارهای پلیس راهور.

آمار گفته شده به صورت تفکیکی برای هر سال و همچنین هر استان موجود است، به همین دلیل است که  در سال 1401 به منظور اتخاذ راهکارها و اقدامات مناسب برای کاهش جانباختگان در مراکز درمانی راهکارهایی به رئیس جمهور ارائه شده است.

نکته قابل توجه این است که آمار و درصدهای ارائه شده نسبت به کل مصدومان و فوتی‌ها است یعنی از صد در صد فوتی‌های  تصادفات 52 درصد سر صحنه، 43 درصد در بیمارستان‌ها و 6 درصد هم حین انتقال جان خود را از دست می‌دهند یعنی اگر بخواهیم به تفکیک تعداد بگوییم 7 هزار نفری که وزارت بهداشت اعلام کرده است که در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند همان 43 درصدی که پزشکی قانونی اعلام کرده است را شامل می‌شود.

بخوانید  ایران جزو ۳ کشور برتر آسیا در تولید داروهای "های‌تک"

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *