0

میعادفر: ناوگان اورژانس کشور به کمک اورژانسی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جعفر میعادفر عصر اموز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اقدامات اورژانس اظهار داشت: اورژانس خط مقدم خدمات درمانی کشور محسوب می شود و در دوران کرونا، تلاش‌ها و مجاهدت‌های همکاران اورژانس به همه اثبات کرد که خدماتی که همکاران اورژانس ارائه می‌دهند، چقدر مهم و ارزشمند است. 

وی با شاره به تلاش های صورت گرفته در راستای به روزرسانی ناوگان اورژانس کشور افزود: این سازمان در نظر دارد در راستای تقویت خدمات اورژانسی و درمانی، 3500 دستگاه آمبولانس را به ناوگان اورژانس اضافه کند. 

میعادفر اضافه کرد: در خصوص بحث آمبولانس یکی از مهمترین و جدی ترین کارهای ما در سازمان اورژانس کشور در حوزه وزارت بهداشت، دولت و مجلس خوشبختانه در این زمینه یک اتفاق نظر وجود دارد که ناوگان اورژانس کشور فرسوده است و خیلی اورژانسی باید به آن برسیم به همین دلیل دولت در سال 1402 حدود 3.5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته است که یک و نیم همت از عوارض سیگار و 2 همت هم از عوارض ترافیکی است. 

در دوردست‌ترین نقاط کشور پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی فعالیت می‌کنند

“آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی” نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از دستاوردهای مهم در نظام اسلامی توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی است، نظام مقدس جمهوری اسلامی تحول در نظام سلامت و ارتقا زیر ساخت های درمانی مردم را در ستور کار خود قرار داده است و هزینه‌های زیادی در این متحمل شده است، بنابراین لازم است به منظور حفظ این موقعیت و بهره برداری حداکثری از امکانات فراهم شده و نیز برای پایداری برنامه تحول در حوزه بهداشت و درمان مسوولان رده‌های مختلف در انجام وظایف خود اهتمام ویژه داشته باشند. 

بخوانید  سامانه تشخیص شایع‌ترین سرطان در کشور با دقت بالای ۹۸ درصد تجاری‌سازی شد

وی با اشاره به حضور پزشکان کشورهایی نظیر هند و بنگلادش در کشور در دوران  پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش و همت جوانان ایران اسلامی در دوردست‌ترین نقاط کشور پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی فعالیت می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: کشور در حوزه تولید به روزآوری تجهیزات پزشکی و تولید دارو از ظرفیت های خوب و قابل قبولی برخوردار است و باید با تکیه بر دانش بومی با برنامه ریزی مدون در جهت خودکفایی در این زمینه حرکت کنیم. 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: بهداشت، سلامت، درمان و اورژانس یک مجموعه یکپارچه است که در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود در قبال مردم فعالیت می کنند و ارتباط مستقیمی با بخش‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور دارند بنابراین باید با وجود محدودیت های اعتباری نسبت به صرفه جویی در هزینه‌ها حداکثر دقت صورت گیرد. 

امام جمعه اراک واسطه گری در تامین کالای پزشکی را یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: امروز به دلیل شرایط بد اقتصادی هزینه های زیادی به مردم متحمل شده است، همین امر سبب کاهش سهم درمان در سبد خانواده ها می شود بنابراین باید تلاش کنیم با جلوگیری از واسطه گری و قطع دست واسطه های این بخش در خرید آمبولانس، دارو و کالاهای بهداشتی، تا حد ممکن جهت رفاه حال مردم تلاش کرد. 

دری نجف آبادی یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل برای کشور و اورژانس را تصادفات جاده عنوان کرد و گفت: در پیشگیری از بروز حوادث باید تدابیر حکیمانه اندیشده شود، لذا باید همه در راستای کاهش آمار تصادفات تلاش کنند، خوشبختانه اورژانس هوایی در استان از زمان آغاز فعالیت توانسته خدمات خوبی به مردم ارائه دهد. 

بخوانید  اجرای دوره‌های تقویتی مجازی جهت آزمون‌های پیش کارورزی و علوم پایه

راه اندازی مرکز تخصصی تعمیرگاه آمبولانس در اراک

“بهروز ایران‌نژاد” رئیس اورژانس استان مرکزی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های مسولان به خصوص ریاست دانشگاه علوم پزشکی در پیشبرد اهداف اورژانس گفت: پد هوایی افتتاح شده در اراک، جزو بهترین‌ها در کشور است و از لحاظ وسعت بزرگترین پایگاه اورژانس هوایی کشور محسوب می‌شود. 

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر و انجام گرفته در اورژانس که با حمایت رئیس دانشگاه صورت گرفته، تجهیز و راه اندازی مرکز تخصصی تعمیرگاه آمبولانس در اراک بوده است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم711/

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *