0

مصرف الکل به کوچک‌ترین میزان شما را بیمار می‌‌کند

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند، مصرف الکل به کوچک‌ترین میزان شما را بیمار می‌‌کند.

این ادعاها در گزارش تیمی از محققان سازمان جهانی بهداشت آمده و تخمین می‌زند مصرف الکل سالانه باعث مرگ ۳ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود.

بررسی‌های متعدد نشان داده، مشکلات و بیماری‌هایی که از طریق مصرف الکل به بدن وارد می‌شود را بسیار دشوار و سخت می‌توان درمان کرد، چرا که الکل در طول زمان آسیب‌هایی را به صورت نهان بر اعضای درونی بدن وارد می‌کند و زمانی بیماری‌ها آشکار می‌شوند که تخریب به صورت کلی آن عضو را از کار انداخته است.

محققان سازمان جهانی بهداشت هشدار دادند مصرف الکل می‌تواند برای همیشه به کبد آسیب برساند و باعث سرطان شود؛ مصرف الکل همچنین یکی از عوامل خطر اصلی مرگ و میر و ناتوانی زودرس است و افراد جوان به طور نامتناسبی تحت تاثیر این آسیب‌ها قرار می‌گیرند.

برخی از مصرف کنندگان الکل در اثر مصرف زیاد به هپاتیت الکلی یا التهاب کبدی دچار می شوند که با علائم تب، یرقان و دردهای نامعمول شکمی خود را نشان می‌دهند؛ در هپاتیت الکلی در صورتی که مصرف الکل ادامه داشته باشد می‌تواند منجر به مرگ نیز شود.

کارشناسان برجسته دهه‌هاست که درباره مضرات مصرف الکل صحبت می‌کنند تا بتوانند با ارائه داده‌های دقیق در کاهش مصرف آن تاثیرگذار باشند. نتایج به دست آمده از این پژوهش در قالب یک مقاله‌ در ژورنال  The Lancet Public Health منتشر شده است.

بخوانید  کودکان و نوجوانان سالم به واکسن کووید نیاز ندارند

نظرات کاربران