0

فعالیت ۳ هزار پایگاه اورژانس در کشور

فعالیت ۳ هزار پایگاه اورژانس در کشور

فعالیت ۳ هزار پایگاه اورژانس در کشور

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – میعادفر در نشست خبری گفت: اورژانس بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه و بالغ بر سه هزار پایگاه دارد. ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی در ایران راه اندازی شده اند. دیسپچ تخصصی ویژه بیماران سکته قلبی و مغزی در اورژانس راه اندازی شده است. سالانه چهار و نیم میلیون ماموریت در کشور توسط اورژانس انجام می‌شود.

چه تعداد موتورلانس به کشور اضافه می‌شود؟

موتورلانس‌ها بیشترین فعالیتشان در تهران است. ۲۰۰ موتورلانس در کلان شهر‌های کشور برای سال آینده اضافه می‌شوند. هم اکنون ۲۰۰ موتورلانس در تهران فعالیت می‌کنند. یکی از برنامه‌های اورژانس اضافه شدن تعداد پایگاه‌های هوایی و رساندن آن به عدد ۷۰ پایگاه است. ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی در سال جاری شده است. ۷۸ درصد از ماموریت‌ها در شهر‌ها اتفاق می‌افتند.

بیش از سه هزار ماموریت توسط اورژانس هوایی در نه ماه اول امسال انجام شده که ۶۸ درصد از ماموریت‌ها مربوط به حوادث ترافیکی است. تمهیدات لازم برای مراسم ۲۲ بهمن اندیشیده شده است.

ناوگان فرسوده در اورژانس به کجا رسید؟

حدود سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده بوده اند که نیازمند بازسازی هستند. دانشگاه‌های تیپ یک علوم پزشکی کشور، رشته‌های فوریت‌های پزشکی را ایجاد می کنند و این نیرو‌ها به صورت بومی گزینی جذب می شوند.

او گفت: جهاد همه جانبه در حوزه‌های مختلف کشور با محوریت وزارت بهداشت رخ داد و اورژانس در استان‌های مختلف اقدام به تزریق واکسن کرد. حدود دو میلیون دز واکسن توسط پرسنل اورژانس در مراکز مختلف تزریق شده است.

بخوانید  ارتباط اختصاصی بی‌سیم اورژانس اجتماعی راه‌اندازی شد

با اعلام میعادفر زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهر‌های کوچک، حدود هشت دقیقه و در جاده ۱۵ دقیقه پیش بینی شده؛ اما به طور متوسط در حدود ۱۴ دقیقه است.

۵۸۰ هزار ماموریت ترافیکی در نه ماه گذشته انجام شده که ۱۴۰ اتوبوس در این زمان دچار حادثه ترافیکی شده اند.

فردا به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران ۱۵۸ پروژه در حوزه اورژانس افتتاح خواهند شد.

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران