0

خطر مرده زایی در صورت ابتلا به کووید ۱۹ در بارداری

خطر مرده زایی در صورت ابتلا به کووید ۱۹ در بارداری

خطر مرده زایی در صورت ابتلا به کووید ۱۹ در بارداری

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از زی نیوز، بر اساس یک مطالعه، زنانی که در اواخر بارداری خود به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند، در برابر عوارض ناشی از زایمان آسیب پذیر هستند.

یافته‌های محققان از دانشگاه‌های ادینبورگ، گلاسکو، و آبردین اسکاتلند نشان می‌دهد که زایمان زودرس، مرده زایی و مرگ و میر نوزادان در میان زنانی که ۲۸ روز یا کمتر از تاریخ زایمانشان به این ویروس مبتلا شده اند، شایع‌تر است.

اکثر عوارض، که شامل پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه مرتبط با کووید نیز می‌شود، در زنان واکسینه نشده رخ داده است.

«سارا استاک»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه ادینبورگ، می‌گوید: «داده‌های ما نشان می‌دهند که واکسیناسیون در بارداری خطر عوارض در بارداری را افزایش نمی‌دهد، اما ابتلا به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.»

وی در ادامه تاکید می‌کند: «واکسیناسیون کووید ۱۹ در بارداری برای محافظت از زنان و نوزادان در برابر عوارض قابل پیشگیری و تهدید کننده جان ناشی از کووید ۱۹ بسیار مهم است.»

این تیم داده‌های مربوط به تمام زنان باردار در اسکاتلند را تجزیه و تحلیل کرد که شامل بیش از ۸۷۰۰۰ زن باردار بین شروع واکسیناسیون در دسامبر ۲۰۲۰ تا اکتبر ۲۰۲۱ بود.

این تیم داده‌های مربوط به مرگ نوزاد در رحم پس از هفته ۲۴ بارداری، یا در ۲۸ روز اول پس از تولد را نیز بررسی کرد.

آنها دریافتند که میزان مرگ و میر در میان نوزادانی که در ۲۸ روز پس از ابتلای مادرشان به کووید ۱۹ به دنیا می‌آیند، ۲۳ در ازای هر ۱۰۰۰ تولد است.

بخوانید  "ضعفا" در نقشه سیاسی جهان جایگاهی ندارند و باید قوی شویم/ ایران در عرصه پزشکی سرآمد است

تمام مرگ و میر نوزادان مربوط به زنانی بود که در زمان ابتلا علیه کووید ۱۹ واکسینه نشده بودند.

همچنین بستری شدن در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه نیز در زنان باردار مبتلا به کووید ۱۹ که در زمان تشخیص واکسینه نشده بودند، به طور قابل توجهی بیشتر از زنان باردار واکسینه شده بود؛ ۹۸ درصد از زنان مبتلا به کووید ۱۹ در دوران بارداری که در مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند واکسن نزده بودند.

این تیم همچنین میزان عوارض را در زنانی که در دوران بارداری واکسن کووید ۱۹ دریافت کرده بودند بررسی کرده و دریافتند واکسیناسیون در دوران بارداری بی خطر است.

منبع : chekbabar.ir
برچسب‌ها:

نظرات کاربران