به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیمه تکمیلی فرهنگیان کلاف پیچیدهای است که مدتهاست فرهنگیان نسبت به خدمات رسانی آن نقد دارند، موضوعی که حتی با تغییر شرکت ارائهدهنده خدمات بیمهای از آتیهسازان حافظ به بیمه دانا طی سال گذشته چارهساز نبود و همچنان مشکل بروکراسیهای پرپیچ و خم برای دریافت حق بیمه و تعرفههای نه چندان مقبول فرهنگیان پابرجاست.
بر این اساس فرهنگیان در تماس با خبرگزاری تسنیم، نسبت به وضعیت انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی در سال جدید و صدور معرفی نامه برای بستری در بیمارستان از اول تیرماه سؤالاتی را داشتند. بر همین اساس روز گذشته مطلبی با عنوان پایان قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان در 31 خرداد در این خبرگزاری منتشر شد.
وزارت آموزش و پرورش در واکنشی به این مطلب، جوابیه روی پورتال رسمی خود منتشر کرد که به شرح زیر است:
«عباس دانشور، رئیس اداره بیمه وزارت آموزش و پرورش ضمن رد برخی از گمانهزنیهای رسانهای در خصوص اختلال در روند بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار داشت: در فرایند بیمه تکمیلی فرهنگیان هیچ اختلالی رخ نداده است و تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان به قوت خود باقی است.
وی گفت: مهمترین دغدغه ما ارتقای سطح خدمات بیمهای به فرهنگیان عزیز است و اخبار بیمه تکمیلی فرهنگیان و اطلاعات جدید بیمه تکمیلی در قالب بخشنامه اداری و اخبار مربوط به آن صرفا از طریق پورتال وزارت آموزش و پرورش منتشر خواهد شد.»
با وجود این توضیحات آموزش و پرورش اما باز هم در پاسخ اخیر آموزش و پرورش، همچنان سؤال اصلی خبرگزاری تسنیم درباره تعیین تکلیف بیمه تکمیلی و خدماترسانی آن در سال جدید پاسخ داده نشده و در هالهای از ابهام باقی مانده است؛ بر این اساس، خبرگزاری تسنیم همچنان در راستای استیفای حقوق و مطالبه فرهنگیان پیگیر این مسئله بوده و آماده انعکاس نظرات مسئولان مربوطه است.
منبع خبر : خبرگزاری تسنیم
نظرات کاربران