0

تقویت وجه عملکرد مطبوعات در نمایشگاه رسانه‌های ایران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسعود کوثری؛ استاد ارتباطات دانشگاه تهران یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران را تقویت حوزه عملکرد رسانه‌ها عنوان و اظهار کرد: تقویت حوزه عملکرد رسانه‌ها، به‌ویژه مطبوعات و همچنین ایجاد یک جامعه مدنی یا گسترش آن جامعه مدنی بوده که متاسفانه در سال‌های اخیر اتفاق نیفتاده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر هدف از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران تنها جنبه نمایشی آن باشد، فقط یک کار تبلیغی صورت گرفته؛ باید در این برگزاری نمایشگاه یک بازنگری جدی صورت بگیرد، این که قرار است چه موضوعاتی در این نمایشگاه مطرح شود و یا این که نمایشگاه رسانه‌ها چقدر در رشد و تعالی رسانه‌های ایران مؤثر است؟

وی گفت: متأسفانه در این سال‌ها علاوه بر اینکه نمایشگاه مطبوعات که حالا به نمایشگاه رسانه‌های ایران تغییر نام داده، 6 سال برگزار نشده است و در این سال‌ها، آنقدر رسانه متولد شده که باید در نمایشگاه به رشد رسانه‌ها پرداخته شود. ما حتی در سال‌های گذشته سمیناری در زمینه رسانه‌های ایران نداشتیم و حالا تمام رسانه‌ها دور هم جمع می‌شوند؛ بنابراین برگزاری این نمایشگاه و این که قرار است چه رویدادهایی در آن اتفاق بیافتد، بسیار مهم است.

نویسنده کتاب «اینترنت و آسیب‌های اجتماعی» به برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات پژوهشی در نمایشگاه مطبوعات تصریح کرد: در نمایشگاه رسانه‌های ایران، باید بیشتر جلسات پژوهشی و نشست‌های تخصصی برگزار شود تا این وقفه چندین ساله تا حدودی جبران شود.

کوثری بیان کرد: به عقیده من هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران، تقویت وجه عملکرد مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی باشد و اگر این مهم اتفاق نیفتد، برگزاری نمایشگاه فقط ارائه یک بیلان کاری است.

این پژوهشگر حوزه ارتباطات و رسانه اضافه کرد: دغدغه‌های زیادی برای اصحاب مطبوعات وجود دارد و مطالبات روزنامه‌نگاران و صنف رسانه می‌تواند در این نمایشگاه مطرح بشود اما باید ببینیم مخاطب این نمایشگاه چه کسانی هستند و تا چه اندازه در وزارت ارشاد گوش شنوایی برای این مطالبات وجود خواهد داشت.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *