0

با نظام ارجاع و پزشک خانواده کمبود دسترسی به پزشکان حل می شود

اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد کمبود دسترسی ها به پزشکان رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمانننظام پزشکی کشور: محمد رئیس زاده، رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری در شیروان گفت: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت در کشور، ۱۶پزشک عمومی و ۷ پزشک متخصص، خدمت می کنند.

وی افزود: عمده کمبود پزشکان متخصص هم غالبا به خاطر نبود نیاز متناسب با مناطق کشور است. اگر نظام ارجاع و پزشک خانواده وجود داشته باشد کمبود دسترسی ها به پزشکان رفع و احساس کمبود دسترسی حل خواهد شد.

 رئیس زاده خاطرنشان کرد: ۴۲ درصد پزشکان در ۵ کلانشهر و بقیه هم در سایر مناطق کشور، طبابت می کنند.

وی با بیان اینکه تعرفه ها و امکانات هم بر شرایط ماندگاری پزشکان اثرگذار است گفت: درخصوص تعرفه ها طبق قانون باید قیمت واقعی خدمات سلامت مشخص و پرداخت شود. قیمتی که بیمه ها می پردازند ۵۰ درصد کمتر از قیمت واقعی است و این امر موجب ایجاد رابطه مالی نادرست و کاهش خدمات شود.

وی قرارداد تامین اجتماعی را یکطرفه و ناعادلانه دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع، مورد اقبال پزشکان نیست. این قانون برای اجرانشدن وضع شده و منطقی و شدنی نیست.

رییس زاده، مهمترین اولویت و خواسته این سازمان از وزارت بهداشت را رسیدگی به نیروی انسانی وزارت بهداشت عنوان کرد و تاکید کرد: حجم انبوه مطالبات جامعه سلامت، مناسب نیست و این موضوع باید رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم سلامت از تولید ناخالص ملی طبق قانون باید پرداخت شود و وقتی سهم نظام سلامت ۵۰ درصد کاهش یابد خدمات هم به همین نحو کاهش می یابد. بنابراین با عزم دولت جدید امیدواریم وضعیت به نفع مردم بهبود یابد.

 

 

 

پایان پیام/

نظرات کاربران