0

۹۵ درصد پزشکان با تعرفه های حداقلی ویزیت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، به موضوع دریافت زیرمیزی پزشکان اشاره کرد و افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای جلوگیری از ناهنجاری اجتماعی را فراهم و هوشمندسازی در دستور کار قرار گیرد و جرایم بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: تأمین زیرساخت‌ها وظیفه حاکمیت، قوای سه گانه، نهادهای نظارتی و معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها است و در تمامی حوزه‌ها به دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

رئیس زاده با یادآوری اینکه تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت واقعی محاسبه شود و این موضوع نص صریح قانون است، ادامه داد: تعرفه خدمات درمانی و تشخیصی باید بر اساس قیمت تمام شده لحاظ شود اما سال‌ها است این قانون اجرایی و عملیاتی نمی‌شود و در این رابطه می‌طلبد سامانه‌های نظارتی اصلاح شود و قوانین هم بازدارنده باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه دامن زدن رسانه‌ای به موضوع زیرمیزی پزشکان باید کنترل و مدیریت شود، گفت: تعداد پزشکانی که این جرم را مرتکب می‌شوند اندک است و ۹۰ تا ۹۵ درصد پزشکان بر اساس تعرفه‌های حداقلی که مطابق با قیمت تمام شده نیست، فعالیت می‌کنند و ممکن است مانند تمامی رشته‌ها ۵ درصد از پزشکان نیز تخلفاتی را مرتکب شوند. رهبر معظم انقلاب در این رابطه فرمودند به بحث زیرمیزی این قدر در رسانه‌ها دامن زده نشود زیرا رابطه اعتماد و قداست پزشکان و بیماران از بین می‌رود و مشکل را هم حل نمی‌کند.

وی یادآور شد: اگر به طور مداوم موضوع زیرمیزی در رسانه‌ها منتشر شود آیا مشکل حل می‌شود، بی شک حل نمی‌شود و جز خدشه دار کردن اعتبار جامعه پزشکی و ظلم به ۹۵ درصد پزشکان هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد. بنابراین می‌طلبد هیاهوی رسانه‌ای این موضوع کاهش یابد و به صورت زیرساختی این مشکل را حل کنیم که ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

بخوانید  جامعه پزشکی برای تسکین آلام هموطنان کوتاهی نمی‌کند
برچسب‌ها:

نظرات کاربران