0

۷۰ درصد ام‌آرآی در مراکز دولتی غیرعلمی انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با استفاده از دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی در مراکز درمانی کشور توضیحاتی داد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم تکریم و معارفه معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما دچار یک بازی کثیف قدرتمندان علم، تکنولوژی و ثروت جهانی هستیم که اگر دقت نکنیم و در بهره‌برداری از علم نوین جهانی به صورت گزیده انتخاب نکنیم در سیاه چاله‌های ناشی از این غفلت محو خواهیم شد.

وی افزود: برخی از پروتکل‌های پیشنهادی در کتب تکست پایه پزشکی بر اساس منافع کمپانی‌های دارویی و تجهیزاتی پیشنهاد شده و لازم است ما با احتیاط بیشتری در عرصه تکنولوژی و دارو‌های مدرن وارد شویم. این به این معنی نیست که از تکنولوژی‌های مدرن استفاده نکنیم، بلکه باید روش صحیح استفاده از تکنولوژی را یاد بگیریم.

وی ادامه داد: برای مثال در کانادا ۷۰ درصد ام آر آی انجام شده منجر به تشخیص صحیح می‌شود، اما در ایران متأسفانه در بخش دولتی و دانشگاهی حداکثر تا ۳۰ درصد موارد بکارگیری ام‌آرآی بر اساس گایدلاین و موازین علمی است.

قناعتی ادامه داد: با وجود چالش‌هایی که در زمینه کمبود دارو داریم، اما می‌توانیم با برنامه ریزی درست این معضل را حل کنیم.

وی افزود: باید در بحث دارو، مطابق استاندارد‌های جهانی و نگاه منطقه‌ای طوری رفتار کنیم تا از اسراف جلوگیری شود و این امر تنها با اصلاح ساختار رفتاری و آموزش امکان پذیر است.

بخوانید  علل بروز "کبد چرب"/ راه‌ درمان "کبد چرب" چیست؟

برچسب‌ها:

نظرات کاربران