0

۵ کاری که نورولوژیست‌ها هنگام سردرد انجام می‌دهند

۵ کاری که نورولوژیست‌ها هنگام سردرد انجام می‌دهند

۵ کاری که نورولوژیست‌ها هنگام سردرد انجام می‌دهند

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – سردرد چه ناشی از استرس باشد و چه ژنتیکی، یک بیماری شایع است که می‌تواند هر فردی را درگیر کند. در سراسر جهان، اختلالات سردرد به‌ عنوان یکی از شایع‌ترین اختلالات سیستم عصبی در نظر گرفته می‌شوند. با این حال متخصصان مغز و اعصاب برخی تجربه‌های خود را برای مهار این عارضه به اشتراک گذاشته‌اند.

یک فضای آرام‌بخش پیدا کنید

ایجاد یک محیط آرام اغلب اولین قدمی است که برخی از متخصصان مغز و اعصاب برای کاهش سردرد برمی‌دارند. فی بگیتی، متخصص مغز و اعصاب بریتانیایی، گفت: وقتی سردرد دارم تا زمانی که بتوانم، استراحت می‌کنم و در یک اتاق ساکت و تاریک دراز می‌کشم.

در اسرع وقت هیدراته شوید

بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب در هنگام تجربه سردرد به آن چه می‌نوشند، توجه بیشتری می‌کنند. ساده به‌نظر می‌رسد؛ اما آب بهترین دوست شما در هنگام سردرد یا میگرن است. کریستینا لوپز، استادیار مؤسسه علوم اعصاب راکفلر دانشگاه ویرجینیای غربی و متخصص سردرد گفته است سردرد‌های او معمولاً نشان‌دهنده این هستند که او باید آب بدن خود را افزایش دهد. این کار یک راهبرد درمانی پیشگیرانه، ایمن و ارزان است.

کمی قهوه بنوشید

رامی برستاین، استاد بیهوشی و علوم اعصاب در دانشکده پزشکی هاروارد گفت: کافئین باعث باریک‌شدن رگ‌های خونی و محدود‌شدن جریان خون در اطراف مغز می‌شود که می‌تواند درد را تسکین دهد. با این حال، اعتدال یک نکته کلیدی است؛ مصرف زیاد کافئین ممکن است اثر معکوس داشته باشد.

در طول روز وعده‌های غذایی کوچک‌تر بخورید

سعی کنید زمان وعده‌های غذایی خود را تغییر دهید یا وعده‌های غذایی بزرگ‌تر را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و ببینید که آیا در رفع سردرد کمک می‌کند یا خیر.

بخوانید  افزایش ۳ میلیونی تولید سرم تا تابستان سال آینده/ تولید سرم ۲ برابر می‌شود

در صورت لزوم مسکن مصرف کنید

دکتر بگیتی بسته به‌شدت سردرد خود، از دارو‌های مسکن بدون‌نسخه مانند دارو‌های ضد التهابی غیراستروئیدی (معروف به NSAID) یا استامینوفن استفاده می‌کند. با‌ این‌حال، حتما مقدار مسکن‌هایی را که مصرف می‌کنید، پیگیری کنید. بگیتی خاطرنشان کرد که مصرف دارو‌های مسکن بدون نسخه را به کمتر از ۱۰ روز در ماه محدود می‌کند تا از سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو جلوگیری کند.

منبع: دویچه وله

برچسب‌ها:

نظرات کاربران