0

۱۶۷ پروژه گردشگری در سراسر کشور افتتاح شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین افتتاح 167 پروژه گردشگری در سراسر کشور، صبح امروز شنبه 7 مهر با حضور سید رضا صالحی امیری؛ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی دارابی؛ قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، علی‌اصغر شالبافیان؛ معاون گردشگری کشور، جمعی از مدیران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تعدادی از مدیران بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران، فعالان و پیشکسوتان حوزه گردشگری در محل هتل رشیدیه تهران برگزار و هم‌زمان با افتتاح این هتل در تهران، 167 پروژه گردشگری در 31 استان به صورت هم‌زمان و با دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

این 167 پروژه گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 10 همت و اشتغال‌زایی برای 2300 نفر به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها شامل 29 هتل و هتل آپارتمان، 69 اقامتگاه، 24 سفره خانه سنتی، 16 مجتمع گردشگری و 29 فقره سایر تاسیسات گردشگری است.

علی‌اصغر شالبافیان؛ معاون گردشگری کشور در آیین افتتاح همزمان 167 پروژه گردشگری بیان کرد: نوع نگاه مدیریتی وزارتخانه و وزیر به حوزه گردشگری استفاده از ظرفیت‌ تمامی دستگاه‌های دولتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری است.

او به اولویت‌بندی دستگاه‌های مرتبط با حمایت از سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال برگزاری جلسه با مسئولان و دستگاه‌های مرتبط به‌منظور رفع چالش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

شالبافیان با اشاره به مشکلات بین دستگاهی ادامه داد: قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای واگذاری زمین‌های گردشگری ابلاغ شده بود اما شیوه واگذاری مبهم بود و بخش خصوصی امکان استفاده از این فرصت را نداشت. با پیگیری‌های صورت گرفته چهار ماه قبل تفاهمنامه‌ای امضا شد و هفته قبل موافقت اصولی اولین پروژه با محوریت واگذاری زمین از این محل در استان کرمان صادر شد.

او نحوه تعیین پیشرفت فیزیکی طرح‌های گردشگری را یکی از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاران با وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه این موضوع نیز با نگاهی که حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد تدوین و ابلاغ شد.

معاون گردشگری ادامه داد: در بهره‌برداری و نحوه تامین مالی پروژه‌های گردشگری به تعامل بیشتر با بانک‌های عامل نیاز داریم. همچنین در حوزه‌هایی مثل مالیات و تامین اجتماعی نیازمند قوانین حمایتی بیشتر هستیم.

شالبافیان ابراز امیدواری کرد که طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاری از طرح‌های گردشگری که در مجلس یازدهم با 210 امضا به هیئت رئیسه تقدیم شد، در مجلس فعلی جمع‌بندی و تصویب شود.

او با اشاره به اینکه احکام برنامه هفتم‌ توسعه گواهی بر نوع نگاه وزارتخانه در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری است، ادامه داد: دستورالعمل بهره‌برداری فازبندی پروژه‌های گردشگری را ابلاغ کرده‌ایم که تسهیل مهمی در بهره‌برداری پروژه‌های گردشگری و ورود جریان نقدینگی و معرفی پروژه به بازار بود.

شالبافیان در پایان اجرای دقیق احکام برنامه هفتم توسعه و حمایت از سرمایه‌گذاری را اولویت وزارتخانه عنوان کرد.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *