0

گزارش تسنیم از انتخابات ترکیه-۶/ بهره‌برداری انتخاباتی از دستاوردهای نظامی

به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم از ترکیه، برپایی نمایشگاه دستاوردهای نظامی ترکیه در استانبول فرصتی بود تا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری 2023 این کشور بخصوص رجب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی از آن برای نشان دادن توانمندی خود در اداره امور کشور استفاده کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه در 14 می 2023 (24 اردیبهشت 1402) برگزار خواهد شد و 4 نامزد آن رجب طیب اردوغان، کمال کلیچدار اوغلو (قلیچدار اوغلو)، محرم اینجه و سینان اوغان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رجب طیب اردوغان به‌عنوان نامزد ائتلاف «جمهور»، محرم اینجه به‌عنوان نامزد حزب «مملکت»، کمال کلیچدار اوغلو به‌عنوان نامزد ائتلاف «ملت» و سینان اوغان به‌عنوان نامزد ائتلاف «آتا» در این انتخابات به رقابت خواهند پرداخت.

همچنین 24 حزب و 151 نامزد مستقل برای کسب کرسی در پارلمان ترکیه در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

 

انتخابات 2023 ریاست جمهوری ترکیه , کشور ترکیه ,

 

انتخابات ریاست‌جمهوری و بیست و هشتمین انتخابات پارلمانی این کشور از پنجشنبه 7 اردیبهشت برای شهروندان خارج از ترکیه، دروازه‌های گمرکی و نمایندگان ترکیه در خارج از این کشور و از ساعت 8 صبح به‌وقت محلی آغاز شد و به‌مدت 24 ساعت ادامه داشت.

شهروندان خارج از ترکیه شامل 3 میلیون و 416 هزار نفر می‌شوند و برای این انتخابات، 4 هزار و 671 صندوق در گمرک‌ها مستقر شده بودند. پس از پایان زمان رأی‌دهی، آرای به صندوق ریخته‌شده جمع‌آوری و از طریق نمایندگی‌های سیاسی این کشور در نقاط مختلف دنیا برای شمارش و تأیید به هیئت عالی انتخابات منتقل شده در آنکارا تحت حفاظت قرار گرفتند تا زمان برگزاری انتخابات در ترکیه.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

بخوانید  دلایل سقط خود به خودی جنین/ ۱۰ عارضه مرگبار سقط جنین عمدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *