0

کمبود برخی دارو‌های بیماران مبتلا به سرطان در کشور

فوق تخصص خون و سرطان عنوان کرد؛

رئیس دومین سمینار سرطان در جوانان، از کمبود برخی دارو‌های بیماران مبتلا به سرطان در کشور گلایه کرد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحسن رضوی، در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین سمینار سرطان در جوانان در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران، گفت: سال‌های زیادی است که دارو‌های بیماران مبتلا به سرطان یا در داخل تولید می‌شود و یا اینکه وارد می‌کنیم.

این فوق تخصص بیماری‌های خون و سرطان، با اشاره به تولید دارو‌های جدید برای بیماران مبتلا به سرطان در جهان، افزود: من فکر می‌کنم در حدود ۵۰ درصد از دارو‌های جدید برای بیماران مبتلا به سرطان، با تلاش محققین و دانشمندان جوان ایرانی در کشور تولید می‌شود و از این حیث، جای خوشحالی است.

مشاور پیشین وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، در عین حال از کمبود‌های بدون علت برخی دارو‌های بیماران مبتلا به سرطان در کشور گلایه کرد و گفت: این موضوع باید کالبدشکافی و بررسی شود که چرا دچار کمبود‌های موقت در زمینه دارو‌های بیماران مبتلا به سرطان هستیم.

رضوی ادامه داد: تصمیم سازان در حوزه سلامت کشور، باید از انکولوژیست‌ها در زمینه دارو‌های جدید، مشورت و مشاوره بخواهند که می‌توان آن‌ها را تولید کرد و یا وارد کنیم.

وی افزود: همچنین، در برخی دارو‌های رایج انکولوژی در ۵۰ سال اخیر، دچار کمبود موقت شده ایم که باید توسط مسئولان امر مورد ارزیابی قرار گیرد.

بخوانید  جمالی: بخشی از کمبود داروی بیماران هموفیلی مربوط به کم‌کاری بخش خصوصی است
برچسب‌ها:

نظرات کاربران