0

کلاهبرداری با نام یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور/ هشدار پلیس در مورد کالابرگ‌ها

سرهنگ داود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم  نسبت به کلاهبرداری اینترنتی با سوء استفاده از نام یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور هشدار داد و اظهار کرد: مجرمین با طراحی یک متن اطلاع‌رسانی نحوه دریافت کالابرگ حاوی لینک آلوده به بدافزار و انتشار آن به نقل از یکی از خبرگزاری‌های مطرح کشور در کانال‌ها و گروه‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: توجه داشته باشید که در دام افراد سودجو و فرصت‌طلبی که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می‌کنند، گرفتار نشوید و حتماً از طریق مبادی اعلام شده نسبت به دریافت کالابرگ اقدام کنید.

وی با بیان اینکه ممکن است شیادان مجازی با انتشار تبلیغاتی نظیر نحوه دریافت کالابرگ، یارانه و … بخواهند از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری کنند، افزود: این افراد معمولاً تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند. در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوء استفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تأکید بر اینکه شهروندان به هیچ عنوان نباید فریب این تبلیغات را بخورند، اظهار کرد: حتماً  اخبار و روش‌های دریافت کالابرگ را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ فریب پیامک‌هایی که با سرشماره شخصی ارسال می‌شود را نخورید و از کلیک کردن بر روی لینک‌های ناشناس و مشکوکی که با مضامین مختلف از جمله دریافت یارانه، کالابرگ و… برایتان ارسال می‌شود، پرهیز کنید.

بخوانید  بهترین ماده غذایی برای تامین تدریجی قند خون/ کدام بیماران دیابتی می‌توانند روزه بگیرند؟

سرهنگ معظمی گودرزی با تاکید بر اینکه پلیس فتا نیز بر این فضا نظارت داشته و با موارد تخلف برخورد خواهد کرد، توصیه کرد:‌ لازم است شهروندان نیز با پلیس همکاری کرده و اگر چنانچه با چنین مواردی روبه‌رو شدند، بدون آنکه وارد لینک شوند، موضوع را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *