0

چگونه چال گونه داشته باشیم؟

چال گونه، یکی از زیبایی ‌های موجود روی صورت انسان است و برخی از افراد احساس می‌کنند که با فرورفتگی‌ ها یا چال‌ها، زیبایی آنها زیاد می‌شود. امروزه، برخی افراد این فرورفتگی‌ ها را با جراحی‌ های زیبایی مصنوعی ایجاد می‌کنند. در ادامه با دکتر سعید ساعدی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

چگونه چال گونه داشته باشیم

برای داشتن چال گونه طبیعی، مهم است که به روش‌ های غیرجراحی مانند استفاده از کرم‌ ها یا تکنیک ‌های زیبایی غیر تهاجمی مانند بوتاکس روی ماهیچه ‌های صورت توجه کنید. این روش ‌ها می‌توانند فرورفتگی‌ ها را بهبود بخشیده را کاهش دهند. اگر دوست دارید که یک چال گونه مصنوعی داشته باشید، می‌توانید با مشاوره پزشک زیبایی در مورد روش‌های جراحی برای ایجاد چال گونه صحبت کنید.

مزایا چال گونه

جراحی برای ایجاد چال گونه، با مزایای زیادی همراه است. این اقدام زیبایی، به افزایش حس زیبایی و اعتماد به نفس افراد کمک می‌کند. افراد این عمل زیبایی را برای داشتن یک لبخند زیبا انجام می‌دهند. یکی از مزیت ‌های چال لب، ایمنی جراحی، راحتی مراحل و قابل اعتماد بودن آن است. این جراحی دوران نقاهت کوتاهی دارد و به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌پذیرد. احتمال خونریزی و کبودی بسیار کم و هیچ بافتی در صورت برای انجام این جراحی زیبایی آسیب نمی‌بیند.

عوارض چال گونه

این جراحی از نظر عوارض، جزو کم‌ عارضه‌ ترین و سریع ‌ترین عمل‌های زیبایی است. عوارض ممکن پس از این عمل شامل تورم، التهاب، درد و کبودی می‌شوند که با استفاده از یک کیسه آب سرد در مدت کوتاهی قابل رفع هستند. احتمال عفونت در محل جراحی نیز وجود دارد که پزشک ممکن است آنتی‌بیوتیک تجویز کند که باید تا پایان دوره مصرف شوند. برای کاهش درد، جراح قرص مسکن برای شما تجویز می‌کند.

بخوانید  دکتر مسعود یزدانی جراح بینی

مراقبت های قبل چال گونه

برای اینکه بعد از عمل چال گونه نتیجه به بهتری برسید باید مراقبت های قبل از این عمل را در نظر بگیرید. این مراقبت ها شامل موارد زیر است:

  1. یک هفته قبل از عمل و دو هفته پس از آن، اجتناب از سیگار و مواد دخانی، به‌ویژه قلیان، ضروری است.
  2. تا یک هفته پس از عمل، از مصرف هر نوع مشروبات الکلی خودداری کنید.
  3. اگر دارو های رقیق‌کننده خون مانند آسپیرین مصرف می‌کنید، حتما به پزشکتان اطلاع دهید.

مراقبت های بعد چال گونه

پس از انجام جراحی چال گونه، مراقبت‌ های بعد از جراحی بسیار حائز اهمیت است تا نتیجه عمل زیبایی شما به بهترین شکل ممکن باشد. از جمله مراقبت‌ های لازم پس از انجام چال لب می‌توان به رعایت دستورالعمل‌های پزشک، استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای پاکیزه نگه داشتن دهان، مصرف دارو های تجویز شده توسط پزشک و یا مسکن در صورت نیاز، پرهیز از حرکات اضافی صورت و استراحت کافی در روز های اول پس از جراحی اشاره کرد. بعضی اوقات، ترمیم چال گونه به طور سریع و راحت اتفاق می‌افتد و شما ممکن است با راهنمایی پزشک به فعالیت ‌های روزمره خود بازگردید. از لمس کردن محل بخیه ‌ها و بازی کردن با آنها خودداری کنید. پس از عمل، تغذیه خود را با غذا های سبک و نرم شروع کرده و به تدریج در مدت ۲-۳ هفته به رژیم غذایی عادی بازگردید.

دوران نقاهت چال گونه

بلافاصله پس از عمل می توانید به خانه برگردید و نیازی به بستری شدن نیست. پس از عمل، ممکن است کمی تورم داشته باشید که با استفاده از کیسته های یخ کاهش می‌یابد و معمولاً در عرض چند روز تورم ها از بین خواهد رفت. پزشک شما احتمالاً می‌خواهد دو هفته پس از عمل مجدد به کلینیک مراجعه کنید تا نتایج بعد از عمل را بررسی کند.

بخوانید  کایروپرکتیک ( توصیف , کاربرد , اهداف)

مراحل چال گونه

جراحی زیبایی چال لب از مراحل مختلفی تشکیل شده و باید در یک محیط کاملا بهداشتی انجام ‌شود. این عمل زیبایی باید توسط بیهوشی موضعی انجام شود و پیش از جراحی، پزشک نقاط مربوط به چال ‌ها را علامت‌گذاری می‌کند تا تقارن در لب و گونه فراهم شود. یک برش کوچک درون دهان ایجاد می‌شود و برش داخل گونه برای ایجاد چال گونه انجام می‌شود. سپس داخل گونه با استفاده از بخیه‌ های جذبی بسته می‌شود، اما از بیرون قابل مشاهده نیست زیرا جراحی داخل دهان انجام می‌شود. برای انجام عمل چال گونه، باید تمام مراحل با دقت بسیار زیاد انجام شود. هر گونه خطای ریزی ممکن است منجر به عدم تقارن شود. اگر پزشک مربوطه تجربه کافی نداشته باشد، انجام این عمل با کیفیت قابل قبول نخواهد بود و شخص پس از جراحی از نتیجه راضی نخواهد بود.

کاندید مناسب چال گونه

افرادی که از نظر جسمی در وضعیت سلامتی مناسبی قرار دارند، به طور کلی کاندید ای مناسبی برای جراحی زیبایی چال گونه محسوب می‌شوند. این نوع جراحی تهاجمی نیست و خطرات زیادی برای افراد ندارد، بنابراین انجام آن محدودیت زیادی ندارد. با این حال، حضور در جلسه مشاوره با پزشک ضروری است و باید در این جلسه به پزشک اطلاعات کاملی از تاریخچه پزشکی خود و دارو هایی که مصرف می کنید، ارائه دهید تا پزشک به طور کامل از وضعیت شما آگاه شود.

بی هوشی یا بی حسی

عمل کاشت چال گونه، جزو عمل‌های سبک و سرپایی است که نیازی به بیهوشی کلی ندارد و اغلب با بی حسی موضعی انجام می‌شود. در این نوع جراحی، جراح از بی حسی موضعی به جای بیهوشی کلی استفاده می‌کند.

بخوانید  آیا تزریق فیلر زیر چشم عوارض دارد؟

هزینه چال گونه

هزینه عمل زیبایی چال گونه به طور ثابت قابل بیان نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

  1. پزشک: انتخاب پزشک متخصص و با تجربه، یکی از مهم ‌ترین عوامل در تعیین هزینه عمل است. تجربه و مهارت جراح، نقش بسزایی در کیفیت و نتیجه عمل خواهد داشت.
  2. روش درمان: روش‌ های مختلفی برای ایجاد چال گونه وجود دارد که هر کدام هزینه ‌های خاص خود را دارند.
  3. زمان مورد نیاز: زمان مورد نیاز برای انجام عمل، به روش انتخابی و پیچیدگی آن بستگی دارد.
  4. تجهیزات مورد نیاز: نوع و کیفیت تجهیزات مورد استفاده در عمل، می‌تواند بر هزینه آن تأثیرگذار باشد.
  5. نوع داروی بیهوشی: نوع داروی بیهوشی مورد استفاده، به شرایط بیمار و نظر جراح بستگی دارد و می‌تواند بر هزینه عمل اضافه کند.
  6. نوع چال: نوع چالی که بر روی گونه می‌خواهید ایجاد کنید (طبیعی یا مصنوعی) نیز می‌تواند بر هزینه عمل تأثیرگذار باشد.

امیدواریم با مطالعه این عمل اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *