0

چگونه هوش مصنوعی به تسریع نوآوری‌ها در پزشکی کمک می‌کند

یک تحلیلگر ارشد مرکز تحقیقات گلدمن ساکس تشریح کرد

تحلیلگر ارشد بخش بیوتکنولوژی در مرکز تحقیقات گلدمن ساکس، می‌گوید: بخش درمان- به عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصاد ایالات متحده- از جمله صنایعی است که می‌تواند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به انحای مختلف برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سالوین ریشتر، تحلیلگر ارشد بخش بیوتکنولوژی در مرکز تحقیقات گلدمن ساکس، می‌گوید: «بخش درمان- به عنوان یکی از بزرگترین بخش‌های اقتصاد ایالات متحده- از جمله صنایعی است که می‌تواند از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به انحای مختلف برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.»

او می‌گوید: «ما در یک دوره هیجان انگیز هستیم، به طوری که می‌توانیم شاهد همگرایی فناوری و مراقبت‌های بهداشتی – دو بخش کلیدی اقتصادی – باشیم و باید فرض کنیم که این امر منجر به نوآوری قابل توجهی خواهد شد.»

او می‌گوید که هوش مصنوعی تغییرات زیادی در زمینه تشخیص بیماری‌ها و لوازم پزشکی ایجاد کرده است از جمله در حوزه‌هایی مانند رادیولوژی، پاتولوژی و مراقبت از بیماران. سیستم تست PAPNET، که از آن برای غربال سنجی سرطان دهانه رحم استفاده می‌شود اولین بار در سال ۱۹۹۵ توسط هوش مصنوعی ارائه شد. یکی دیگر از دستاورد‌های بسیار مهمی که امروز مطرح است یک الگوریتم یادگیری عمیق است که توانست مساله بغرنج پروتئین‌ها در شرایط مختلف را پیش بینی کند، چیزی که در دانش داروشناسی اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد. 

برنامه محبوب ChatGPT به طور خاص می‌تواند برای انجام کار‌های اداری مانند تعیین وقت ویزیت دکتر و تهیه پیش نویس تاییدیه‌های بیمه ها، مشخص کردن زمان جراحی برای پزشکان، کمک به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی با خلاصه سازی راحت متون علمی، و همچنین بهبود تعامل و آموزش بیمار با پاسخ دادن به سوالات بیمار از طریق مکالمه مورد استفاده قرار گیرد. 

بخوانید  همه حجاج ایرانی تا سوم مرداد از عربستان خارج می‌شوند

همچنین گفته می‌شود که ChatGPT می‌تواند از نظر تئوری در تصمیم گیری بالینی، مانند تشخیص، کمک کند، اگرچه زمانی که مدل محتوای نادرست را تولید می‌کند، ممکن است خسارت‌های زیادی به بار بیاید که باید با توجه به شرایط موجود ارزیابی شوند.

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران