0

پزشکانی که فروشنده تجهیزات پزشکی به بیماران خود هستند!/ وزارت بهداشت: این کار تخلف است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از مسائلی که این روزها در مطب‌ها و بیمارستان‌ها شاهد آن هستیم، فروش تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران، توسط پزشکان است!

به عبارت دیگر زمانی که برای انجام برخی اعمال جراحی نیاز به تجهیزات پزشکی خاصی وجود دارد، برخی پزشکان متخلف، خودشان اقدام به فروش این تجهیزات به بیمار می‌کنند.

تا پیش از این، وقوع چنین اتفاقاتی بیشتر از بخش خصوصی به گوش می‌رسید اما اخیراً اخباری مبنی بر اینکه برخی مراجعان به بیمارستان‌های دولتی هم با چنین مشکلی مواجه شده‌اند به گوش می‌رسد؛ از جمله بیماری که در تماس با تسنیم از این مسئله گلایه داشت که پزشک متخصص ارتوپدی برای جراحی او در یک بیمارستان دولتی به وی گفته که پروتز مورد نیاز جراحی را باید از خودش خریداری کند و در غیر این صورت او را جراحی نمی‌کند!

فروش تجهیزات پزشکی در مطب‌ها تخلف است

در همین راستا، دکتر سلیمان حیدری؛‌ رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد:‌ فروش تجهیزات پزشکی توسط پزشکان تخلف است و در صورتی که بیماران چنین تخلفی را در مراکز درمانی مشاهده کردند، گزارش آن را به‌صورت مکتوب به معاونت درمان یا به صورت تلفنی به سامانه 190 (تلفن پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت) اعلام کنند.

پزشک نباید ارتباط مالی مستقیم با بیمار داشته باشد

وی افزود:‌ تهیه تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای اعمال جراحی، بر عهده مرکز درمانی است و پزشک نباید هیچ ارتباط مالی با بیمار داشته باشد.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان ادامه داد: هرگونه تجهیزات و داروی مورد نیاز بیمار باید از طریق مرکز درمانی تهیه شود و در اختیار پزشک قرار گیرد.

بخوانید  موج هشتم کرونا آغاز شده است/ افزایش ۱۴درصدی بستری‌های کرونایی در کشور

ارجاع بیمار به شرکت‌های تجهیزات پزشکی تخلف است

حیدری گفت:‌ برخی پزشکان، خودشان اقدام به فروش تجهیزات پزشکی می‌کنند که این امر تخلف است و برخی دیگر نیز بیمار را به یک شرکت تجهیزات پزشکی ارجاع می‌دهند و می‌گویند این کالا باید حتماً از شرکتی خاص تهیه شود که این کار نیز تخلف است؛ برخی پزشکان نیز تأکید دارند که تجهیزات مورد نیاز جراحی بیمار باید حتماً‌ از برند مشخص و تولید کشوری خاص باشد که این مسائل بیشتر از اینکه جنبه درمانی داشته باشد، نوعی سوءاستفاده مالی و روابط مالی ناسالم بین پزشک و شرکت‌های فروش تجهیزات پزشکی به شمار می‌آید.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *