0

پروژه اتحادیه اروپا برای کشف ارتباط نادرست میان مغز و بدن

پروژه اتحادیه اروپا برای کشف ارتباط نادرست میان مغز و بدن

پروژه اتحادیه اروپا برای کشف ارتباط نادرست میان مغز و بدن

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – رمزگشایی ارتباط نادرست بین بدن و مغز می‌تواند به افزایش سن و پیر شدن به شکلی سالم کمک کند.

فهمیدن این که مغز چگونه می‌تواند عملکرد بدن را تنظیم کند، برای مقابله با اختلالات متابولیک و بیماری‌های عصبی بسیار مهم است. حال در همین راستا، اتحادیه اروپا در حال حمایت از پروژه‌ای به نام “«دیده بان» WATCH” است که زوایای مکانیسم‌های مولکولی را که زیربنای این فرآیند هستند، روشن می‌کند.

بر پایه این گزارش، این پروژه از درمان‌های جدیدی حمایت می‌کند که می‌توانند برای شهروندانی که از آلزایمر، دیابت و یا کرونا رنج می‌برند، مفید باشد.

اهمیت این پروژه در چیست؟

تبادل دقیق و به موقع اطلاعات میان مغز و اندام‌های بدن امری ضروری برای زندگی افراد به حساب می‌آید. این تبادل ها، طیف وسیعی از عملکرد‌های بدن، از جمله حفظ تعادل میان مصرف انرژی (به طور مثال فعالیت‌های فیزیکی) و کسب انرژی از راه غذا را مدیریت می‌کنند. حال باید دانست زمانی که این پیوند ارتباطی خاص میان مغز و بدن شکسته شود، بیماری‌های متابولیک به مانند دیابت نوع دو و چاقی بروز می‌کنند.

دکتر «Vincent Prevot» از مؤسسه ملی بهداشت و پژوهش‌های پزشکی فرانسه (Inserm) و یکی از سه محقق اصلی در پروژه «دیده بان» در همین ارتباط گفت: شکست ارتباط میان مغز و باقی بدن، نشانه‌ای از اختلالاتی مانند بیماری آلزایمر به شمار می‌رود. این اختلالات اغلب با بالا رفتن سن رخ می‌دهد؛ بنابراین درک دقیق این مسئله که چگونه مغز، عملکرد بدن را تنظیم می‌کند، گامی حیاتی در مقابله با اختلالات متابولیک و بیماری‌های عصبی است. گفتنی است باید توجه داشت به دلایل تغییراتی که در سبک زندگی افراد به وجود آمده، مانند افزایش مصرف فست فود‌ها و نیز پیر شدن جمعیت، این بیماری‌ها در بسیاری از نقاط جهان در حال افزایش هستند.

بخوانید  رادان: بهترین‌ها را برای حضور در "کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها" انتخاب می‌کنیم

منبع: پایگاه اینترنتی کمیسیون اروپا

نظرات کاربران