0

ویژه برنامه نکوداشت مقام پزشک در باغ عفیف آباد شیراز

 

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر دیدبان رییس هیات مدیره نظام پزشکی در مراسمی که به مناسبت نکوداشت مقام پزشک در باغ عفیف آباد برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی و تجلیل یاد و خاطره بزرگان پزشکی در طول تاریخ، به آسیب‌های جبران ناپذیر بر حوزه سلامت در چندین سال گذشته از جمله مهاجرت پزشکان، خودکشی تعدادی از همکاران و …. ناشی از عدم مدیریت صحیح مسئولین سلامت کشور اشاره نمود.
دکتر دیدبان گفت: حضور یک پزشک آشنا به مسائل جامعه پزشکی بعنوان رییس جمهور و همچنین انتصاب دکتر ظفرقندی بعنوان وزیر بهداشت می تواند روزنه ی امید و منشا تحولات مثبت در حل مشکلات جامعه پزشکی باشد.
در آخر دکتر دیدبان از همکاری و مشارکت اعضای هیات مدیره و انجمن های علمی پزشکی در پیگیری مشکلات جامعه پزشکی تقدیر و تشکر کرد.
دکتر محمد رییس زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند علمی و عملی جامعه پزشکی فارس از تلاش های هیات مدیره نظام پزشکی شیراز ، نمایندگان نظام پزشکی فارس در شورایعالی تجلیل نمود.

دکتر رییس زاده با بیان ابیاتی از سعدی و حافظ شیرازی به نقش موثر و مهم ادبا و فرهیختگان بزرگ شیرازی بویژه حافظ شیرازی در شکل‌گیری اندیشه و زندگی ملت شریف ایران در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: حافظ سخنگوی حکمت، نماینده زبان روح و فکرت تمام اقشار جامعه است.
وی با بیان این بیت از حافظ گفت: این کلام حافظ مصداق روزگار فعلی جامعه پزشکی است و با اقتباس از آن باید با انرژی و نشاط، روحیه امید و زندگی را در دل مردم بکاریم و امیدوارم جامعه پزشکی با روح زندگی در اشعار سعدی و حافظ بیشتر آشنا گردند و از آموزه های آنها بهره مند شوند.
رییس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه ضمن اشاره به جایگاه پزشکی ایران در دنیا، تاریخ پزشکی ایران را زیربنای افتخارات امروز جامعه پزشکی دانست و بهرمندی از آن را در حوزه پزشکی موثر و الزامی
رییس زاده در پایان انتخاب یک فرد پزشک در جایگاه ریاست جمهوری را نوید بخش حل مشکلات جامعه پزشکی دانست و از جامعه پزشکی خواست تا با حمایت و همبستگی همه جانبه از دولت جدید و وزیر بهداشت در جهت ارتقای جایگاه پزشکی و دستیابی به مطالبات خود تلاش کنند.
گفتنی است مراسم نکوداشت مقام پزشک با تجلیل و اهدای لوح و تندیس سپاس به پزشکان پیشکسوت، نمونه و همچنین چهره های ماندگار پزشکی به پایان رسید.

 

 

پایان پیام/

نظرات کاربران