0

وزیر بهداشت: ‌خطر کمبود ‌جمعیت ایران را تهدید می‌کند‌/ ‌۲ هزار مرکز بهداشتی ‌در دولت سیزدهم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، بهرام عین‌الهی طی سفری یک روزه به شهرستان های گناباد و بجستان دو طرح عمرانی را به بهره برداری رساند. در سفر وزیر به این شهرستان‌ها مجتمع بهداشتی ، درمانی و آموزشی زنده یاد علیزاده با زیربنای 2200 متر و اعتبار 200 میلیارد ریال و بخش داخلی بیمارستان آیت الله مدنی شهرستان بجستان با زیربنای 1020 متر و اعتبار 180 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه افتتاح این طرح های عمرانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در دولت سیزدهم تا امروز 2 هزار مرکز بهداشتی افتتاح شده و امیدواریم تا پایان دولت 2 هزار مرکز دیگر نیز افتتاح شود که بتوان در این مراکز خدمات متنوعی به مردم ارائه کرد.

عین الهی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما داریم، موضوع جوانی جمعیت است و امروز در خطر کمبود جمعیت هستیم و اگر کشوری جمعیت جوان نداشته باشد بسیاری از موارد مانند تولید با مشکل روبه رو می‌شود و یکی از نقش‌های اساسی این مراکز تلاش برای جوانی جمعیت است.

وی افزود: به وضوح ثابت شده است بانویی که دارای فرزند می‌باشد زندگی بهتری داشته و در جامعه نقش‌آفرین‌تر بوده ‌و ما در موضوع سخت‌افزاری اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم و در همین راستا طرحی را تحت عنوان ” سلامت خانواده” آغاز کرده‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای درست شود در ابتدا باید خانواده در همه مسائل درست شود و ما از همین الگو گرفتیم و در ابتدای کار، طرح از 57 شهرستان شروع شد و به 93 شهرستان ادامه پیدا کرد و امروز 180 شهرستان و 10 استان به طور کامل در حال اجرای طرح هستند  و تاپایان دولت در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

بخوانید  بازگشت آهو جبیر به آغوش طبیعت در پارک ملی نایبند بوشهر+تصویر

عین الهی عنوان کرد: در این طرح برای هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت تشکیل می‌شود و در مراقبین ما بررسی می‌کنند بیماری هر فرد را و مشکلاتی که دارد و پیشگیری‌هایی که می‌توانند انجام می‌دهند و در صورت برخورد با بیماری فرد به پزشک خانواده ارجاع می‌شود و همه این روندها در پرونده ثبت و اگر فردی از این روند استفاده کند 95 درصد هزینه‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود.

گفتنی است وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با پرواز اختصاصی صبح امروز وارد فرودگاه شهدای گناباد شد و پس از زیارت گلزار شهدای گمنام و مرقد شیخ محمدتقی بهلول، یک ساختمان بهداشتی را افتتاح و در شهرستان بجستان حاضر شد و بخش داخلی بیمارستان ایت الله مدنی را در این شهرستان به بهره برداری رساند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم282/.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *