0

وزیر بهداشت: بهترین اورژانس جهان را داریم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در مراسم  قدردانی از خدمت‌رسانی بهنگام کارکنان اورژانس تهران در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی اظهار کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه، امروز بهترین اورژانس جهان را در اختیار داریم و در جهت تقویت آن گام بر می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه با محاسبات مادی نمی‌توان از کسی که دل به آتش می‌زند آن‌گونه که شایسته اوست تقدیر کرد، افزود: این فداکاری‌ها در درجه اول برای رضای خدا صورت می گیرد و پاداش واقعی را هم تنها خدا می‌تواند عطا کند.

وزیر بهداشت، ایران را دارای قوی‌ترین حوزه سلامت و اورژانس در منطقه دانست و گفت: امروز اورژانس به نقطه امید مردم تبدیل شده و اگر کسی دچار حادثه شود، امیدش تماس با فرشتگان اورژانس است و با دیدن آن‌ها تسکین می‌یابد.

عین‌اللهی بیان کرد: در دولت مردمی، شاهد پیشرفت روز افزون اورژانس در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستیم، به طوری که استفاده از اتوبوس آمبولانس‌ها به‌ویژه در حوادث تروریستی کرمان و آتش‌سوزی گاندی کارآیی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه هر اتوبوس آمبولانس یک بیمارستان سیار است و حدود 13 مصدوم را منتقل می‌کند، گفت: موتورلانس‌ها در شهرهای بزرگ و ترافیک در اسرع وقت به حوادث می‌رسند تا زمان طلایی نجات بیماران از دست نرود.

وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت هوشمندسازی ناوگان اورژانس کشور گفت: اگر همه امکانات را داشته باشیم ولی مدیریت صحیح اعمال نشود، کار به خوبی صورت نمی‌گیرد. در حادثه آتش سوزی بیمارستان گاندی، اورژانس تهران با مدیریت و تصمیم‌گیری سریع و صحیح هم به موقع در صحنه حاضر شد و هم در اسرع وقت بیماران را منتقل کرد.

بخوانید  انجام ۹۰۰۰۰ عمل جراحی اورژانسی در طرح سلامت نوروزی

وی در پایان ضمن تاکید بر پیگیری جبران زحمات مشاغل سخت و زیان آور کارکنان سازمان اورژانس کشور، از هماهنگی‌های انجام شده برای انتقال بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های جایگزین توسط کادر اورژانس قدردانی کرد.

اورژانس , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , بهرام عین‌اللهی ,

در ادامه محمداسماعیل توکلی؛ رئیس اورژانس استان تهران نیز با اشاره به انتقال 93 بیمار بیمارستان گاندی به بیمارستان‌های معین و تخلیه کامل این بیمارستان از بیماران ظرف مدت کمتر از سه ساعت پس از وقوع حادثه آتش سوزی، گفت: حادثه حریق بیمارستان گاندی ساعت 18:25 دقیقه به ما اعلام شد و با هماهنگی‌های به عمل آمده بالغ بر 41 دستگاه آمبولانس، 3 اتوبوس آمبولانس و 11 موتورلانس در منطقه حضور یافتند تا تخلیه بیماران در اسرع وقت انجام شود و به کسی آسیب نرسد.

وی با بیان این که طبقات 11 تا 13 بیمارستان گاندی مستقیم درگیر حریق شده بود ولی بیمارستان از طبقه 8 درگیر حادثه بود، افزود: در بین بیماران نیز سه بیمار شامل یک مادر باردار و دو بیمار اینتوبه، شرایط خاص داشتند که باید سریع‌تر منتقل می‌شدند که در اسرع وقت کار انتقال آنان انجام شد.

توکلی بیان کرد: خوشبختانه در این دوره وزارت شاهد توجه ویژه به اورژانس پیش بیمارستانی هستیم به نحوی که وزیر بهداشت حداقل هفته‌ای یک بار آمار و و وضعیت اورژانس تهران را شخصا پیگیری می‌کند.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *