0

وزیر بهداشت: برای اعزام پزشک و پرستار به غزه آماده‌ایم/ منتظر اعلام ‌مصر ‌هستیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری آئین بزرگداشت مقام پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه کشوری، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در این روز عزیز و در این مکان مقدس با جامعه پرستاری به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شدیم، عزیزانی از تمامی بیمارستان‌های کشورند و ما از هر بیمارستان یک نماینده در این محفل باشکوه و نورانی داریم.

وی تصریح کرد: امروزه جامعه پرستاری یکی از بهترین جوامع پرستاری هستند و با روحیه، عاطفه و ارزش‌های زیادی که فرهنگ اسلامی داریم شفابخش بیماران هستند و به برکت همین اخلاق نیک شاهد رشد خوبی در حوزه پرستاری بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 67 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم که بهترین عملکردشان را در رشته پرستاری دارند و سالانه بیش از هزار پرستار تحویل جامعه می‌دهند، خاطرنشان کرد: پرستاران در رشته‌های تخصصی پرستاری درس می‌خواهند و متناسب با آموزش‌های فراگرفته پای دستگاه‌ها می‌ایستند و به بیماران خدمت می‌کنند.

عین‌اللهی افزود: پرستاری از بیماران، خاص بیمارستان نیست و ما پرستاری در خانه نیز داریم و شرایطی ایجاد کردیم که بیماران دوران نقاهت را در منزل سپری کنند و اینکه بتوانند از پرستاران با سواد و دانشمند شرکت‌های مجوزدار استفاده کنند، موضوعی که هم بار بیمارستان را کم می‌کند و هم اینکه مشکلات بیمارستان را نیز ندارد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون پرستاری در کشور برگزار شده و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود، گفت: پس از اعلام نتایج آزمون پرستاری بلافاصله تقسیم پرستاران پذیرفته شده در این آزمون را در بیمارستان‌های نیازمند به پرستار در سراسر کشور خواهیم داشت.

بخوانید  تصاویر اختصاصی تسنیم از ریزش ساختمان‌های غیرمجاز در منطقه ۱۹

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران ما در بحران‌های مختلف از جمله بحران کرونا بسیار خوش درخشیدند، تأکید کرد: در این روزها که حملات وحشیانه اسرائیل غاصب را به بیمارستان‌های غزه داریم آماده حضور در این شهر هستیم تا که یاری‌رسان مردم آسیب دیده از ظلم و جنایت اسرائیلی‌ها باشیم.

عین‌اللهی بیان کرد: برای اعزام پزشک و پرستار به غزه آماده‌ایم و در این خصوص هماهنگی‌های لازم را هم داشته‌ایم و تنها منتظر اعلام کشور مصر که مدیریت این بخش را برعهده دارد هستیم تا که پزشکان و پرستاران داوطلب خدمت به آسیب‌دیدگان و مجروحان فلسطینی را به غزه اعزام کنیم.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم282/.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *