0

واکنش نظام پزشکی به فوت نوزاد در “بیمارستان مفید”

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد رئیس‌زاده امروز در حاشیه دومین رویداد آموزشی سازمان نطام پزشکی کشور درباره پرونده فوت یک نوزاد 6 ماهه در بیمارستان مفید اظهار کرد: فوت یک نوزاد 6 ماهه برای ما به عنوان جامعه پزشکی بسیار دردناک است؛ اگر قصور و تاخیری در ارائه خدمات به این نوزاد انجام شده باشد، اصلاً قابل قبول نیست اما پرونده‌های پزشکی باید در مراجع تخصصی بررسی شود.

وی افزود: با مقصران احتمالی باید برخورد صورت بگیرد و هیچ‌کس از قصور احتمالی پزشکان و کادر درمان، دفاع نمی‌کند؛ اما شکل برخورد با کادر درمان در مراحل اولیه نیز قوانینی دارد که باید رعایت شود.

رئیس‌زاده ادامه داد: برخورد با این پرونده‌ها باید خردمندانه و تخصصی باشد. بیمارستان مفید یکی از بیمارستان‌های بسیار پرمراجعه است و همکاران ما مجاهدانه در این بیمارستان در حال ارائه خدمت هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در صورت اثبات قصور، به طور جدی با این افراد برخورد خواهد شد و در کمیته‌های تخصصی پزشکی قانونی و نظام پزشکی، موارد پرونده با دقت بررسی می‌شود و عمدتاً نیز حفظ منافع بیماران در اولویت قرار دارد.

رئیس‌زاده در پاسخ به این سؤال که سازمان نظام پزشکی چه بررسی درباره علل فوت این نوزاد و تاخیر احتمالی کادر درمان در رسیدگی به او انجام داده است؟ بیان کرد: پرونده به نظام پزشکی ارجاع نشده و در اقدام اولیه به سازمان پزشکی قانونی ارجاع داده شده است و ما به طور کامل در جریان پرونده هستیم اما باید در ابتدا مراجع تخصصی نظر بدهند. به طور کلی می‌توان گفت که اگر تاخیری در رسیدگی به نوزاد صورت گرفته برخورد متناسب باید صورت پذیرد.

بخوانید  در هنگام بروز آلودگی هوا از مصرف غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنید

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *