0

واکنش سازمان نظام پزشکی به پخش سریال توهین آمیز علیه کادر درمان در رسانه ملی

استفاده از عبارات و ادبیات بسیار وهن آمیز و زننده علیه کادر درمان و جایگاه جامعه پرستاری در فیلم پخش شده در شبکه سه که سه شنبه شب گذشته در صدا و سیما پخش شد، واکنش های زیادی را از سوی  جامعه درمانی کشور به دنبال داشت. صدا و سیما در حالی با واژگان دور از شان کادر درمان را مورد حمله قرار داد که تا همین دیروز همان ها از نزديک دستي برآتش زدند و تا پای جان در مراکز درمانی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا جنگیدند.بدون شک اين موفقيت جز با فداکاري و همکاري ايثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پيراپزشک ميسر نبوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی؛ توهین به جامعه درمانی خصوصا جامعه پرستاری کشور در حالی از رسانه ملی سر در آورد که کارگردان / تهیه کننده فیلم “هفت سر اژدها” علاوه بر در مقابل هم قرار دادن پزشک و پرستار همچنین با استفاده از الفاظی زشت و توهین آمیز حمله به جامعه خدوم درمان را به نهایت رساندند. در این میان و در پی تخریب و تهاجم به جامعه درمانی کشور از سوی عوامل این فیلم و صدا و سیما، کادر درمان کشور خواهان عذرخواهی رسمی مدیران شبکه سه سیما در زمان پخش این سریال هستند.

سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترين نهاد صنفي و براساس وظايف مصرح قانوني در حمايت از مردم شريف و جامعه معزز سلامت؛ ضمن محکوم کردن عوامل پخش فیلم” “هفت سر اژدها” از شبکه سوم سیما مبنی بر تخریب کادر درمان، خواستار برخورد جدی با عوامل سازنده این سریال و نیز خواهان تغيير نگرش سازمان صدا و سيما در توليد و پخش برخی از سریال و فیلم‌ها و تجدید رویه صدا و سیما در ساخت برنامه هایی با مضمون توهین به جامعه پزشکی شد.

 

بخوانید  قتل پزشک جراح یکی از بیمارستان‌های معروف تهران

نظرات کاربران