0

«هیپوناترمی» و بیماری که افزایش دمای جهانی به جانتان می‌اندازد

«هیپوناترمی» و بیماری که افزایش دمای جهانی به جانتان می‌اندازد

«هیپوناترمی» و بیماری که افزایش دمای جهانی به جانتان می‌اندازد

باشگاه خبرنگاران جوان :

به نقل از هلث دی نیوز، طبق نتایج یک مطالعه محققان سوئدی، میانگین افزایش دمای جهانی به میزان ۳.۶ درجه فارنهایت می‌تواند منجر به افزایش ۱۴ درصدی بستری شدن در بیمارستان به دلیل میزان بسیار پایین سدیم در خون شود، وضعیتی که “هیپوناترمی” نامیده می‌شود.

هیپوناترمی می‌تواند ناشی از بیماری‌هایی مانند نارسایی قلبی، کلیوی و کبدی و همچنین ناشی از تعریق زیاد یا مصرف مایعات باشد که باعث رقیق شدن غلظت سدیم (نمک) در خون می‌شود.

سدیم برای حفظ فشار خون طبیعی، حمایت از عملکرد عصب و عضله و تنظیم تعادل مایعات در داخل و اطراف سلول‌ها مورد نیاز است. کاهش قابل توجه سطح سدیم خون می‌تواند باعث تهوع، سرگیجه، گرفتگی عضلات، تشنج و حتی کما شود.

از اینرو محققان مؤسسه کارولینسکا سوئد، داده‌های ۹ ساله را در مورد بزرگسالان سوئدی بررسی کردند و بیش از ۱۱ هزار مورد بستری شدن در بیمارستان را برای هیپوناترمی شناسایی کردند. اکثر افراد زنان با میانگین سنی ۷۶ سال بودند.

نتایج مطالعات نشان داد که پذیرش در بیمارستان به دلیل هیپوناترمی می‌تواند با افزایش ۱.۸ درجه فارنهایت ۶.۳ درصد و با افزایش ۳.۶ درجه فارنهایت تا ۱۳.۹ درصد افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
بخوانید  ضرورت تعطیلی و دورکاری با افزایش بی‌سابقه دما
برچسب‌ها:

نظرات کاربران