0

هشدار؛ مواظب باشید این تخمه را زیاد نخورید!

دانستنی‌های پزشکی و طب سنتی

همانطور که میدانید مصرف بیش از حد هر چیزی می‌تواند بر روی سلامت تاثیر منفی بگذارد و تخم کدو نیز همین طور است. 

یکی از نکاتی که در عید به همگان توصیه اکید می‌شود این است که در زمان مشاهده ظرف آجیل کمی با ملایمت با آن رفتار کنید!

درست است که این ظرف حاوی مغز‌های فراوان است که هر کدام دارای خواص بی شماری هستند و می‌توانند بدن را از برخی مشکلات دور نگه دارند، اما در مقابل دارای مضراتی هستند که شاید با مصرف زیاد و بیش از حد آن عید و خوشی را تلخ و زشت کنند.

در میان مغز‌های ظرف آجیل تخم کدو شاید پایه ثابت باشد که دارای مواد مغذی بسیاری است و خواص فراوانی دارد، اما در کنار آن استفاده بیش از حد تخمه کدو می‌تواند سبب ایجاد افسردگی و بیماری‌های روانی شود.

نگاهی به برخی از مضرات تخم کدو

بلعیدن تخم کدو ممنوع!

طبخ تخمه کدو نباید بیش از حد باشد که آن را کم بجوید، زیرا کم جویدن آن بسیار آسیب زاست و از این رو برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی مرتبط با این موضوع بهتر است تخم کدو را خوب بجوید و یا بر روی حرارت کم بود دهید.

اما هر چند تخمه کدو تنبل دارای میزان بالایی فیبر است و می‌تواند جویدن را کمی سخت‌تر کند توجه داشته باشید که امکان بروز سوهاضمه نیز وجود دارد که برای جلوگیری از آن باید آب بسیار زیادی مصرف کنید.

 ایجاد سو هاضمه با مصرف بیش از حد تخم کدو

مصرف زیاد هر ماده‌ای می‌تواند باعث به خطر افتادن سلامت انسان شود؛ تخم کدو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بخوانید  ۴۰۸ هزار دوز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته تزریق شد

براین اساس، افرادی که این ماده را طبق تمایل خود و بدون هیچ برنامه غذایی مصرف می‌کنند، باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که تخمه کدو دارای اسید‌های چربی است که می‌تواند بعد از ایجاد گرفتگی و درد باعث ناراحتی معده شود.

ایجاد آلرژی وآسم با مصرف تخم کدو

تخم کدو در مقایسه با سایر مغز‌ها میزن آلرژی زایی کمتری دارد، اما توجه داشته باشید که در برخی موارد که نادر هم هستند ممکن است سبب ایجاد آلرژی شود که دارای علائم زیر است:

ورم، راش پوستی، گرفتگی بینی و مشکلات

هشدار؛ مواظب باشید این تخمه را زیاد نخورید!

به خطر افتادن پوست با مصرف بیش از حد تخم کدو

همانطور که گفتیم مصرف بیش از حد تخم کدو می‌تواند سبب بروز حساسیت‌هایی در افراد شود که یکی از این موارد واکنش‌های آلرژیک بر اثر مصرف بیش از اندازه تخمه کدو بر روی پوست است که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کهیر و خارش
  • اگزما
  • خارش
  • ورم و قرمزی اطراف دهان

تخم کدو و افزایش وزن

براساس تحقیقاتی که به صورت علمی انجام شده است، به ازای هر ۱۰۰ گرم تخمه ۵۹۹ کالری و حدود ۴۹ گرم چربی وجود دارد و از سوی دیگر با توجه به اینکه چاقی از دلایل اصلی بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشار خون و دیابت محسوب می‌شود، پس اگر بدون برنامه این ماده را مصرف می‌کنید باید توجه داشته باشید که منجر به افزایش وزن نا خواسته شما نشود. 

علاوه بر این مصرف بیش از اندازه تخم کدو می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌هایی نظیر، خارش و کهیر، سردرد، خارش، تنگی گلو، سرفه و سردرد نیز شود.

بخوانید  آغاز مصاحبه علمی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار از هفته آینده

 

منبع : خبرگزاری آنا

منبع : خبرگزاری آنا

نظرات کاربران