0

منابع قدیمی ۶ درصد آزمون دستیاری پزشکی را تشکیل می‌دهد

منابع قدیمی ۶ درصد آزمون دستیاری پزشکی را تشکیل می‌دهد

منابع قدیمی ۶ درصد آزمون دستیاری پزشکی را تشکیل می‌دهد

باشگاه خبرنگاران جوان :

دیوان عدالت اداری سال گذشته به توجه به قوانین وزارت بهداشت رای به تغییر زمان و منابع آزمون داده بود که به دنبال آن در شورای آموزش پزشکی قوانین وزارت بهداشت برای آزمون دستیاری پزشکی بازنگری شد.

بنابر قوانین قبلی وزارت بهداشت منابع آزمون‌ها باید حداقل هر ۲ سال و حداکثر هر ۵ سال تغییر می‌کرد که وزارت بهداشت این مدت حداقل و حداکثری را حذف کرد، در روز‌های اخیر این موضوع قدیمی بودن منابع آزمون دستیاری دوره چهل و نهم در فضای مجازی و رسانه‌ها داغ شده است.

عباسی گفت: بهترین منابع برای آزمون در رشته پزشکی به روزترین منابع است و همیشه جدیدترین منابع به معنای به روز ترین نیست و باید منابع مورد تایید و منتخب اعضای خبره هر رشته یا همان بورد هر رشته تخصصی پزشکی باشد.

بنابر مصوبات وزارت بهداشت، هیات بورد تخصصی منابع را به دبیرخانه آموزش پزشکی اعلام و دبیرخانه شورای آموزش پزشکی منابع هر آزمون را اعلام می‌کند.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی علت انتخاب این ۲ منبع را آن می داند که تا زمان اعلام منابع آزمون، منبع فارسی جامع و مورد تایید بورد در بازار وجود نداشته است و اگر هم منبع این چنینی وجود داشت، منابع آزمون پیش کارورزی که داوطلبان از آن استفاده کردند؛ با منابع آزمون دستیاری متفاوت می شد.

به گفته عباسی از موضوعاتی که احتمال تغییر یا به روز شدن آن ها وجود دارد، سوال طرح نمی شود تا مورد ابهامی برای داوطلبان وجود نداشته باشد و قرار نیست از داوطلبان آزمون دستیاری مطالب تخصصی و فوق تخصصی سوال شود که امکان تغییر آنها وجود دارد و استفاده از این مستمسک که منابع به روز نیست؛ مبنای منطقی ندارد.

بخوانید  آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی در ۲۳ رشته برگزار شد

رای دیوان عدالت اداری برای برگزاری یا لغو آزمون به زودی اعلام می شود؛ اما بنابر اعلام وزارت بهداشت برگزاری آزمون مطابق مصوبات شورای آموزش پزشکی قانونی است و آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
برچسب‌ها:

نظرات کاربران