0

لغو قانون افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی در شورایعالی انقلاب فرهنگی

خستین جلسه کمیسیون سلامت شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و با حضور رییس کل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در این جلسه گفت: انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها از فقه تا پزشکی دستاوردهای شگرف داشته است و یکی از عرصه‌هایی که در انقلاب به آن می‌بالیم عرصه پزشکی است، البته در موضوعات دیگر دانشمندان زحمات زیادی کشیدند اما در پزشکی پیشرفت‌های خوبی داشتیم.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه پزشکی در مواجهه با مصوبات شورا، مشارکت در این مصوبات است، به همین دلیل پیشنهادی از سوی فرهنگستان علوم پزشکی مطرح شد که با تدبیر اتخاذ شده؛ کمیسیون سلامت ذیل ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
ایشان اضافه کرد: هر مصوبه پزشکی در این کمیسیون مطرح می‌شود و به ستاد علم و فناوری ارائه و در نهایت در شورای معین یا صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب بررسی می‌شود.

در این جلسه درخصوص موضوع افزایش بی رویه ظرفیت پذیرش پزشکی در نبود امکانات و زیرساخت ها بحث شد و مقرر گردید درخواست توقف دوساله این افزایش ظرفیت مطرح و این طرح متوقف شود

بخوانید  آغاز صدور کارت آزمون کارشناسی‌ ارشد علوم پزشکی

نظرات کاربران