0

فاصله ۲۰ روزه تا قله پیک ششم کرونا

فاصله ۲۰ روزه تا قله پیک ششم کرونا

فاصله ۲۰ روزه تا قله پیک ششم کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – حمیدرضا جماعتی گفت: پیک ششم کرونا، با شیوع سویه امیکرون در کشور آغاز شده است و پیش بینی می‌شود اوایل اسفند به قله این پیک برسیم و از اوایل فروردین به تدریج در قسمت نزولی پیک قرار بگیریم. سیر نزولی این سویه تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.

توصیه کمیته کشوری کرونا به مردم این است که با توجه به سرایت پذیری بالای امیکرون، حتما دز سوم واکسن را دریافت کنند؛ زیرا دز سوم می تواند ۸۰ درصد از بستری شدن در بیمارستان و یا بخش‌های مراقبت ویژه جلوگیری کند.

جماعتی تاکید بر زدن واکسن در سنین زیر ۱۲ سال داشت و گفت: امیکرون نسبت به سویه دلتا بیشترین درگیری را در نوجوانان و جوانان دارد و تنها واکسیناسیون به موقع می‌تواند در جلوگیری از این موضوع مثمر ثمر باشد.

بر اساس بررسی‌ها این ویروس علاوه بر سیستم تنفسی، می‌تواند ظرفیت پایداری بر روی سطح پوست را داشته باشد؛ بنابراین توصیه موکد ستاد ملی کرونا پس از واکسیناسیون، شست و شوی مرتب دست‌ها با الکل ۷۰ درصد و یا صابون است.

او گفت: استفاده از ماسک‌های مناسب در پیشگیری از این سویه حائز اهمیت است. ماسک پارچه‌ای کارآیی ماسک سه لایه را ندارند. بنابراین توصیه می‌شود افراد حتما از ماسک استاندارد استفاده کنند و در صورت حضور در مکان‌های نسبتا شلوغ از ۲ ماسک استفاده کنند. زیرا استفاده از ۲ ماسک به صورت همزمان می‌تواند ۳۰تا ۳۵ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری کند. نوع ماسک و نحوه قرارگیری آن بر روی صورت که باید به صورت کامل دهان و بینی را کاملا پوشش دهد، مهم است.

بخوانید  نیروهای پلیس در اغتشاشات اخیر "جانفدایی" کردند تا امنیت به کشور باز گردد

طبق مطالعات انجام شده در سطح کشور ۲۰ تا ۲۳ درصد مبتلایان، نوجوان و کودکان زیر ۱۸ تا نوزادان هستند؛ توصیه می‌شود کودکان زیر ۱۲ سال هم برای دریافت واکسن اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران