0

عامل هپاتیت کودکان در آلابامای آمریکا مشخص شد

عامل هپاتیت کودکان در آلابامای آمریکا مشخص شد

عامل هپاتیت کودکان در آلابامای آمریکا مشخص شد

باشگاه خبرنگاران جوان :

منشاء شیوع مداوم بیماری هپاتیت حاد و کشنده کودکان که در تعدادی از کشور‌های جهان گزارش شده، کارشناسان را دچار ابهام کرده است.

بر اساس گزارش جدید متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، مجموعه‌ای از موارد اخیر ابتلا به این بیماری در آلاباما با ویروس‌های شایعی ارتباط داشته است.

آمار رسمی سازمان جهانی بهداشت حاکی از آن است تاکنون ۱۶۹ مورد ابتلا به هپاتیت حاد در ۱۱ کشور گزارش شده، اگرچه گزارش رسانه‌ها نشان می‌دهد که این تعداد اکنون به ۲۰۰ نفر نزدیک شده است.

این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاییز ۲۰۲۱، پزشکان بیمارستان کودکان در آلاباما پنج بیمار مبتلا به هپاتیت شدید و عفونت آدنوویروس را شناسایی کردند که برخی از آن‌ها نارسایی حاد کبدی داشتند. در بررسی سوابق بالینی بیمارستان، چهار بیمار دیگر نیز شناسایی شدند که همگی آسیب کبدی و عفونت آدنوویروس داشتند. تمامی این بیماران پیش از این سالم بودند، در محدوده سنی یک تا ۶ سال بودند و به هیچ بیماری زمینه‌ای قابل توجهی مبتلا نبودند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: همانطور که در بسیاری از موارد بررسی شده توسط سازمان جهانی بهداشت مشخص شد، تست آدنوویروس در تمامی ۹ بیمار در آلاباما مثبت بود.

به گزارش هلث دی، کارشناسان این مرکز خاطرنشان کردند: آزمایش‌های انجام گرفته مشخص کرد که برخی از این کودکان مبتلا به آدنوویروس نوع ۴۱ هستند که بیشتر باعث گاستروانتریت حاد کودکان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان
بخوانید  تشکیل جلسه اضطراری برای مدیریت امدادرسانی در برف و کولاک کشور
برچسب‌ها:

نظرات کاربران