0

طرح “سلامت خانواده” به نام ایران ثبت جهانی شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان با دکتر هانس هنری کلگ؛ مدیر منطقه اروپا سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفت‌وگو کرد.

هانس هنری کلگ؛ مدیر منطقه اروپا سازمان جهانی بهداشت در این دیدار با تقدیر از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در جمهوری اسلامی ایران، این طرح را ابتکار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پژشکی کشورمان دانست. 

براساس اعلام وزارت بهداشت، سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس اعلام مسئول منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این برنامه را به نام ایران ثبت کرد.

مدیر منطقه اروپا سازمان جهانی بهداشت ضمن ارزشمند خواندن برنامه ملی سلامت خانواده در ایران، خواستار همکاری بین منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و اشتراک تجارب موفق بین کشورهای عضو این دو منطقه شد.

بهرام عین‌اللهی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده گفت: در حال اجرای دقیق این برنامه هستیم و تسهیلات خوبی برای آن در نظر گرفته‌ایم. 

وی اساس و محور این طرح را خانواده دانست و گفت: برخلاف بسیاری از جوامع که نهاد خانواده کارکرد اصلی خود را از دست داده، در کشور ما، خانواده کانون اصلی تربیت، جامعه پذیری و تامین و ارتقای سلامت است.

وزیر بهداشت با تاکید بر تقدم بهداشت بر درمان، ابراز امیدواری کرد که مدل اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در ایران بتواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

به گزارش تسنیم، در قالب طرح سلامت خانواده، برای هر کد ملی یک پرونده سلامت الکترونیک تشکیل می‌شود و مراقبان سلامت و پزشکان خانواده وضعیت بیماری افراد را در پرونده ثبت می‌کنند و از مسیر ارجاع و در صورت نیاز، بیماران را به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع می‌دهند و در صورتی که فردی از این مسیر در بیمارستان ‌بستری شود 95 درصد هزینه‌های درمان او تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

بخوانید  ۳ ایستگاه متروی تهران در آستانه بهره‌برداری قرار دارد

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *