0

صدور گواهی برای شرکت‏ های ارائه دهنده سرویس نسخه الکترونیک

صدور گواهی برای شرکت‏ های ارائه دهنده سرویس نسخه الکترونیک

صدور گواهی برای شرکت‏ های ارائه دهنده سرویس نسخه الکترونیک

خبرگزاری مهر:

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی رضایی با اشاره به اینکه هم اکنون برنامه نسخه الکترونیک در ۲۹ استان‏ به طور کامل (بیش از ۹۵ درصد نسخ) استقرار یافته و کلیه نسخ و اسناد تشخیصی درمانی به صورت الکترونیک مبادله می‌شود، بیان کرد: در مراحل اولیه و تا زمان آشنایی کامل پزشکان با فرایند نسخه‏ نویسی الکترونیک، کندی در تجویز نسخ، امری طبیعی است ولی با کسب مهارت و استفاده از قابلیت‌های برنامه این مشکل تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد. در این راستا استفاده از نرم‏ افزارهای مورد تأیید، با قابلیت‌های متنوع، متناسب با نیاز و سلیقه کاربران می‌تواند کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: اگرچه تأمین زیر ساخت لازم جهت دسترسی پایدار به بستر اینترنت و برق در حوزه عملکرد و وظایف این سازمان نیست، با این حال پیگیری‌های لازم از مبادی مربوطه انجام شده است. جهت استحقاق‏ سنجی در مواقع اضطرار و قطعی مسیر نسخه‏ نویسی، کد دستوری #۱۶۶۶* برای دریافت وضعیت بی مه‌ای فرد، عملیاتی است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در سامانه نسخه الکترونیک راهکارهایی برای صرفه جویی در زمان ویزیت بیماران پیش‌بینی شده است، از جمله ایجاد نسخ پرکاربرد حاوی خدمات و دارو که پزشکان در هر بار ویزیت بیمارانی با علائم مشابه می‌توانند از این ابزار استفاده کند و در این صورت دیگر نیازی به انتخاب و ثبت مجدد دارو و خدمات نخواهند داشت. از سوی دیگر استفاده از نرم افزارهای مورد تأیید، با قابلیت‌های متنوع، متناسب با نیاز و سلیقه کاربران می‌تواند کمک کننده باشد.

بخوانید  افزایش ۳۰۰ درصدی تجویز آنتی بیوتیک‌ها در ایران

وی تاکید کرد: با توجه به معماری سامانه نسخه الکترونیک، سازمان بیمه سلامت ایران تأکیدی به استفاده از پنل خود جهت استقرار نسخه الکترونیک ندارد. در این راستا اقدام به صدور گواهی برای شرکت‌های نرم ‏افزاری که سرویس‌های نسخه الکترونیک را پیاده‏ سازی می‌کنند، کرده است. لذا مراکزی که از نرم افزارهایی برای مدیریت داخلی خود استفاده می‌کنند، در صورتی که شرکت مربوطه گواهی آزمایشگاه سازمان الکترونیک بیمه سلامت را دارا باشد، نیازی به درج مجدد نسخه در پنل سلامت را ندارد.

رضایی گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک از جنبه‌های مختلف اهمیت دارد که شاید کمترین بخش آن، کاهش مصرف کاغذ باشد. امکان شناسایی و نشان‏دار شدن بیمار برای هر اقدام و خدمت مراقبتی و درمانی، شناسائی و امکان حمایت از بیماران نیازمند، جلوگیری از جعل و تخلف و سوء استفاده از نسخ کاغذی، جلوگیری از خطاهای ناشی از ناخوانا بودن نسخ کاغذی، کاهش تداخلات دارویی، کاهش تقاضای القایی و علاوه بر این فراهم‏ سازی بستر تحقق پرونده الکترونیک سلامت، حداقل نتایج استقرار نسخه الکترونیک محسوب می‌شوند.

وی همچنین گفت: برای بهینه‌سازی زیر ساخت‌های سخت‌افزاری مطب پزشکان تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. همچنین در خصوص آموزش پزشکان، فایل‌های متعدد آموزشی در پلتفرم‌های مختلف تهیه و در سایت‌هایی نظیر آپارات قرار گرفته است که کاربران با مراجعه به این سایت‌ها دسترسی به این محتوای آموزشی خواهند داشت. علاوه بر این آموزش پزشکان و مراکز بصورت مستمر توسط ادارات کل استانی بیمه سلامت در حال انجام و مشکلات نیز بطور متمرکز از طریق مرکز ۱۶۶۶ و همچنین گروه‌های پشتیبانی واتساپی سازمان پاسخ داده می‌شود.

بخوانید  کشف اسرار سفیدی چشم

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: این سازمان ضمن استقبال از ارسال نقطه نظرات فنی و ارزشمند جامعه پزشکی و سایر ارائه‏ دهندگان خدمات سلامت، آمادگی خود را جهت تشکیل جلسات مشترک به منظور بهره ‏مندی هر چه بیشتر از نظرات فنی و تخصصی ایشان در انجام هر چه مطلوب‌تر تکالیف قانونی محوله اعلام نموده و اعتقاد دارد، پیشرفت و ارتقای برنامه‌های موجود با هم‏دلی، همکاری و هم‏ افزایی کلیه ذینفعان حوزه سلامت، تحقق خواهد یافت.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران