0

سهم دهک‌های اول تا دهم از پرداخت حق بیمه چقدر است

مدیرکل درآمد سازمان بیمه سلامت پاسخ داد؛

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیش از ۳۲ میلیون بیمه شده رایگان در سایر صندوق‌های بیمه سلامت از خدمات بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حنان حاج محمودی  گفت: پوشش همگانی بیمه سلامت از ۳ منظر جمعیت، پوشش خدمات و میزان پرداخت از جیب بیماران مورد بررسی قرار می‌گیرد. سازمان بیمه سلامت ایران از منظر پوشش جمعیتی نسبت به بیمه کردن آحاد جمعیت اقدام کرده و یکی از وظایف سازمان اطمینان از پوشش همگانی جمعیت است. البته این امکان از طریق صندوق‌های مختلف در سازمان پیاده سازی شده است.

وی ادامه داد: صندوق‌هایی که مشمول قوانین کار می‌شوند مثل صندوق کارکنان دولت و تأمین اجتماعی از طریق این دو سازمان تحت پوشش قرار می‌گیرند، سایر گروه‌ها از طریق صندوق روستاییان، صندوق سایر اقشار و صندوق ایرانیان تحت پوشش قرار می‌گیرند، البته صندوق ایرانیان مربوط به افرادی می‌شود که هیچ بیمه گذاری ندارند. لذا از طریق دهک‌های درآمدی و با استعلام از وزارت تعاون، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

حاجی محمودی افزود: میزان پرداخت حق بیمه این افراد به صورت پلکانی تعریف شده یعنی ۳ دهک اول رایگان، دهک چهارم ۱۰ درصد و دهک‌های بعدی به تناسب به حق بیمه آنها اضافه می‌شود، به طوری که دهک ۱۰ باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند.

وی گفت: بیش از ۱۰ میلیون بیمه شده در ۳ دهک در صندوق ایرانیان هستند، اما بیمه شدگان رایگان در کل صندوق‌ها بیش از ۳۲ میلیون نفر از خدمات استفاده می‌کنند.

بخوانید  رهایی ۳۰ هزار نفر از معلولیت با پیوند نسوج در ایران

منبع : خبرگزاری آنا

نظرات کاربران