0

سالمندان کهریزک علیه آنفلوانزا واکسینه شدند

جمعی از سالمندان آسایشگاه کهریزک طی اقدامی در راستای تبیین مسئولیت‌های اجتماعی، جهت پیشگیری در برابر بیماری آنفلوانزای فصلی واکسینه شدند.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا شهسواری مدیر درمان آسایشگاه خیریه کهریزک، گفت: از آنجایی که سالمندان بالای ۶۵ سال یکی از مهم‌ترین گروه‌های هدف دریافت واکسن آنفلوانزای فصلی هستند، امسال به همت مجموعه دانش بنیان، تعداد ۲۰۰ واحد واکسن آنفلوانزای نوترکیب تولید داخل که حاصل تلاش متخصصان کشور است، به صورت خیریه به سالمندان این مجموعه تزریق شد تا عزیزان در مقابل ابتلاء به این بیماری ایمن شوند.

وی افزود: از مجموع ۷۵۰ مددجوی ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز، بالغ بر ۴۰۰ نفر سالمند به طور شبانه روزی مستقر هستند که خوشبختانه در یک اقدام انسان دوستانه که حاکی از توجه به مسئولیت اجتماعی است، تعداد ۲۰۰ نفر سالمند بالای ۶۵ سال واکسینه شدند.

شهسواری با اشاره به اینکه اقدامات خیریه و انسان دوستانه همیشه مورد استقبال و حمایت بوده است، ادامه داد: خیرین به شیوه‌های مختلف اعم از مادی، معنوی، تخصصی، حضور شخصی و غیر حضوری اقدام به همکاری با هر توان می‌کنند.

وی گفت: امروز شاهد همراهی و حضور عزیزان فعال در حوزه دارو و سلامت بودیم به گونه‌ای که با اهدا و تزریق ۲۰۰ واحد واکسن نوترکیب فلوگارد، موجب خشنودی جمعی از سالمندان ساکن در آسایشگاه خیریه کهریزک شدند.

شهسواری افزود: هر سال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت این اقدام نوعدوستانه انجام می‌شد، ولی امیدواریم همانند سال‌های گذشته این شیوه از حمایت ادامه یابد.

بخوانید  آمادگی ایران برای اعزام فوری کادر درمان به غزه

وی در پایان ضمن تشکر از خیرین، گفت: تزریق واکسن نوترکیب آنفلوانزای فصلی برای سالمندان توصیه شده و آنان را در برابر ابتلاء به این بیماری که در اجتماعات بیشتر شیوع دارد، مقاوم و ایمن می‌سازد. امیدواریم اینگونه حمایت‌ها همیشه مستمر باشد و خیرین به هر نحو یا توانایی که دارند برای مددجویان با روش‌های مختلف همراهی خیریه داشته باشند.

آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز ۱۲۰۰ نفر مددجوی سالمند و معلول اعم از شبانه روزی و یا مددجوی روزانه و غیر مستقر دارد. همچنین حدود ۸۰۰ نفر پرسنل به این عزیزان در شیفت‌های مختلف خدمت ارائه می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران