0

رییس اورژانس: به تعرفه‌ها اعتراض داریم!

تبعیض جدید بین پرستاران

رییس اورژانس کشور گفت: تعرفه‌های پرستاری در اورژانس اجرا شده است، اما مشکل ما میزانی است که برای ما قائل شده‌اند در هر صورت سازمان اورژانس کشور معترض است و ما در حال پیگیری هستیم.

گروه جامعه خبرگزاری آنا، از اسفند ۹۸ که بحث تعرفه‌گذاری پرستاران مطرح شد، قرار بر این بود قانون برای پرستاران شاغل در اورژانس پیش بیمارستانی نیز اجرا شود. اما از همان ابتدا که نظام پرستاری همراه با معاونت پرستاری وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه، به دنبال تعریف بسته‌های خدمتی مراقبت‌های پرستاری بودند، افرادی معتقد بودند که چون خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، رایگان است پس تعرفه‌گذاری به پرستاران این بخش تعلق نمی‌گیرد.  

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در این رابطه به خبرنگار آنا گفت:  اورژانس کشور  از سال ۹۸ این موضوع را پیگیری کرد و  و پیشنهاداتی به نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت و اورژانش کشور داد تا برای حوزه‌ پیش بیمارستانی خدمتی تعریف و به تأیید شورای عالی بیمه برسد.

او افزود: در حال حاضر این تعرفه در اورژانس اجرا شده است، اما مشکل ما میزانی است که برای ما قائل شده‌اند. در هر صورت سازمان اورژانس کشور معترض است و در حال پیگیری هستیم.

رییس سازمان اورژانس کشور در پایان افزود: البته ما دو قسمت داریم سه در صد تعرفه پرستاری می‌گیریم یک و نیم درصد هم کارانه دریافت می‌کنیم. در پرستاری کارانه حدف شده است و تنها تعرفه پرستاری است، اما در هر صورت مبلغ ابلاغ شده برای اورژانس کم است و باید بررسی‌های دوباره انجام شود.

بخوانید  خواص انار برای کبد چرب/ چه‌مقدار آب انار برای درمان کبد چرب بخوریم؟

آنطور که معلوم است خدمات پرستاری وزارت بهداشت و نظام پرستاری با انداختن توپ در زمین اورژانس کشور از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند و به جای تعریف ارزش نسبی مراقبت‌های پرستاری در اورژانس پیش بیمارستانی و تأیید یک بسته خدمتی متناسب با خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در شورایعالی بیمه، تنها در بازتوزیع تعرفه‌ها، با اختصاص سه درصد به بیش از ده درصد جمعیت پرستاری کشور، تبعیض جدیدی بین پرستاران شاغل در بیمارستان و پرستاران اورژانس پیش بیمارستانی ایجاد کرده‌اند.

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران