0

“دارویار” بار مالی زیادی ‌به داروخانه‌ها تحمیل کرد/‌ وزارت بهداشت ۵۵ همت تقاضا داشت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد پاکمهر امروز در نشست با متولیان حوزه سلامت در خراسان شمالی در حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: خراسان شمالی علی‌رغم اینکه دیگر استان نوپایی نیست و زمان زیادی از استان شدنش می گذرد ولی در حوزه توسعه همچنان نوپاست.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم ، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمه سلامت در سطح کشور در راستای سیاست‌های دولت ارزشی و مردمی بحث بیمه عمومی و همگانی را به خوبی پیش برده است.

وی افزود: بیمه رایگان 12 میلیون نفر جمعیت و زیرپوشش قرار دادن مهاجرین جای قدردانی دارد زیرا امروز کسی را نمی‌بینیم بیمه نباشد.

پاکمهر گفت:  یکی از دستگاه‌هایی که بین وزارتخانه‌های درگیر قانون جوانی جمعیت، به خوبی عمل کرد، وزارت بهداشت است که یک بخش آن بیمه سلامت است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت و درمان و بیمه سلامت، رتبه اول را در حوزه قانون جوانی جمعیت ایفا کرد و بعد از این وزارت خانه، رتبه دوم متعلق به سایر وزارتخانه‌هاست.

پاکمهر ‌با بیان اینکه به کمک دانشگاه علوم پزشکی توانستیم در استان خراسان شمالی، سطح 3 درمان ناباروری را راه اندازی کنیم اظهار داشت: پژوهشکده غربالگری سرطان پستان که مکمل پژوهش‌های تهران خواهد بود16 دی امسال با غربالگری تیم خبره رادیولوژی و ماموگرافی به صورت رایگان 48 ساعته انجام در استان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به موضوع دارویار تصریح کرد: موضوع دارویار هم مهم است که در مجلس مطرح و در زمان عین اللهی و ناصحی تصویب و در حال اجرا است.

بخوانید  خدمات مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال تقویت می‌‌شود

نماینده مردم بجنورد افزود: این طرح برکاتی در سطح کلان داشت و یک سری نقاط صعف هم دارد که بار مالی زیادی به داروخانه‌ها تحمیل شد که اگر سرمایه در گردش داروخانه‌ها تامین نشود در دارویار چالش ایجاد می‌شود و امیدواریم بتوانیم به داروخانه‌ها کمک کنیم. وزارت بهداشت 55 همت تقاضا داشت و 22 همت پرداخت شده که با نقطه آرمانی فاصله داریم.

پاکمهر به طرح نظام ارجاع هم اشاره کرد افرود: 18 و نیم همت در قانون بودجه پیش‌بینی شده که پولی پرداخت نشده برای نظام ارجاع و امیدواریم نسبت به گذشته تحقق اعتبارات افزایش یابد.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم311/.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *