0

حضور ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق‌ تخصص در ایران/ برنامه‌ریزی برای تحول در «توریسم سلامت»

وی افزود: ۱۵۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم اگر ضریب اشغال متوسط ۷۰ درصد باشد یعنی ۳۰ درصد تخت‌ها به طور متوسط خالی است و با اندک هزینه یعنی ۴۵ هزارتخت خالی داریم که می‌توانیم برای توریسم سلامت استفاده کنیم. ۳۰ هزار مرکز درمانی به جز مطب‌ها داریم که در تمام نقاط کشور پخش و آماده ارائه خدمت هستند. ۲۵۰ مرکز دارای مجوز IPD داریم که کیفیت ارائه خدمت به بیماران بین‌الملل دارند و زمینه بسیار خوبی فراهم است.

کریمی گفت: حدود ۶۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص داریم که توانمندی و مهارت ویژه دارند و نتایج درمان هم به دلیل تجربه بالای آنها درخشان است؛ پس باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی و… همه در این حوزه نقش دارند و با هماهنگی بین بخشی قصد ایجاد تحول در توریسم سلامت را داریم. این کار برای کشور ارزآوری دارد و در عین حال سبب شناساندن توانایی‌های درمانی ما به جهان می‌شود. سال قبل بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر گردشگر سلامت داشتیم که اینها شامل اتباع ساکن در ایران نیست.

وی با بیان اینکه پتانسیل ارزآوری توریسم سلامت خیلی چشمگیر است، اظهار کرد: اگر هر کدام از این گردشگران ۱۰۰۰ دلار هم در ایران هزینه کرده باشند بالای یک میلیارد دلار ارزآوری داشتیم.

بخوانید  هشدار شهریاری نسبت به شیوع مجدد کرونا
برچسب‌ها:

نظرات کاربران