0

تقویت سیستم ایمنی با بادام: دفاع طبیعی بدن در برابر بیماری‌ها

توجه ویژه بسیاری از باغداران باتجربه و حرفه‌ای در سال‌های اخیر به خرید و پرورش انواع نهال بادام برای بسیاری از افراد، همواره سوال برانگیر بوده است و دلیل این امر نیز تنها یک چیز می‌تواند باشد و آن هم بازارپسندی و محبوبیت محصولات انواع نهال بادام در بازارهای داخلی و خارجی است. ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که دلیل محبوبیت بیش از حد بادام در میان سایر مغزها و آجیل‌ها چیست؟

از جمله خواص مهم و شگفت انگیز بادام برای بدن را می‌توان کمک به عملکرد بهتر ارگان‌های مهم و حیاتی بدن همچون قلب، مغز و سیستم ایمنی دانست که در این مقاله قصد داریم به بررسی و شرح خواص این مغز خوشمزه برای افزایش سیستم ایمنی بدن و درمان برخی بیماری‌ها از طریق خوردن بادام بپردازیم، همچنین به بررسی مواد مغذی موجود در بادام و نحوه خرید نهال بادام و بهترین زمان خوردن بادام خواهیم پرداخت.

آیا بادام برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است؟

تمامی مغزها و آجیل‌های موجود در بازار به نوعی برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی در برابر عوامل بیماری‌زا و ویروس‌ها مفید هستند اما بادام برای تقویت سیستم ایمنی چیز دیگریست! ممکن است بپرسید که بر چه اساس این ادعا را داریم؟

زمانی که حرف از یک میانوعده مقوی و مغذی اما سالم به میان می‌آید، بدون شک آجیل‌ها در اولویت قرار می‌گیرند چرا که همانند خوراکی‌ها و تنقلات موجود در بازار هیچ گونه ماده افزودنی نخواهد داشت و سالم‌ترین و مغذی‌ترین خوراکی‌ها به حساب می‌آیند. تمامی آجیل‌ها از جمله مغز بادام می‌توانند یک خوراکی خوشمزه باشند؛ چرا که غنی از چربی‌های سالم، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌ها و آمینواسیدهای مورد نیاز بدن در هرم غذایی روزانه هستند.

ما برای انجام فعالیت‌های روزانه خود نیاز به انرژی لازم و کافی داریم و چه بهتر این که این انرژی را از خوراکی‌های سالم و نقوی همچون بادام تامین کنیم، چرا که بادام می‌تواند در تنظیم موارد گفته شده در زیر موثر واقع شود:

بخوانید  چگونه چال گونه داشته باشیم؟

● بهبود و تنظیم عملکرد بدنی و فعالیت‌های روزانه

● تنظیم سطح استرس بدن

● تنظیم خواب و استراحت کافی

● تنظیم سطح ایمنی بدن

درمان سرطان با خوردن بادام

از جمله دغدغه‌ها و درگیری‌های امروزه بسیاری از افراد درگیری با بیماری‌هاست که سخت‌ترین آنها سرطان است که در اثر سبک زندگی ناسالم بوجود می‌آید و همواره افراد به دنبال یافتن راهی برای پیشگیری و یا رهایی از این بیماری هستند. آیا می‌دانید خوردن بادام تا چه حد می‌تواند در پیشگیری و یا درمان انواع سرطان‌ها موثر واقع شود؟ با مصرف خوراکی‌های سالم و مغذی و اصلاح سبک زندگی خود می‌توانید به راحتی این بیماری را کنترل کنید.

شاید برایتان شگفت انگیز باشید که بدانید تاثیر بادام به صورت مستمر تا چه حد می‌تواند بر درمان و یا کنترل این بیماری موثر واقع شود. تحقیقات نشان داده است که افرادی که به صورت مستمر از بادام در وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند، حدود ۴۰٪ بیشتر از افراد دیگری که از بادام استفاده نمی‌کنند از درگیری با این بیماری‌ها محافظت می‌شوند.

جالب است بدانید که هر چه سیستم ایمنی بدن شما محیط قلیایی‌تری داشته باشد، عملکرد بهتری خواهد داشت و سالم‌تر خواهد بود؛ زیرا تمامی رادیکال‌های آزاد اضافی و خطرناک را می‌تواند از بین ببرد و بدن کمتر با بیماری‌ها درگیر خواهد شد.

ارزش غذایی بادام در هرم غذایی روزانه

بادام از جمله خوراکی‌هایی است که در طب سنتی و همچنین طب نوین همواره مصرف آن توصیه شده است اما باید بدانید که ارزش غذایی بادام بسیار بالاست و در برخی موارد نیز می‌توان این آجیل مفید و مغذی را جایگزین خوراکی‌های دیگر و یا حتی وعده‌های غذایی سبک نمود. با توجه به طبع گرم و تر بادام، امکان مصرف آن برای افراد با مزاج‌های مختلف وجود دارد و هیچ گونه منع مصرفی توصیه نشده است لذا برای گنجاندن بادام در رژیم غذایی روزانه خود در جهت حفظ تناسب اندام کافیست ۷ عدد از آن را مصرف نمایید.

بخوانید  سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

در جدول ارزش غذایی بادام هر گونه ویتامینی را مشاهده خواهید و این تنها یکی از خواص این خوراکی است؛ چرا که بادام حاوی تمامی مواد معدنی مورد نیاز بدن است و پروتئین نسبتا بالایی نیز دارد که خوردن آن برای ورزشکاران و بدنسازان در جهت چربی سوزی و ساخت عضله همواره توصیه شده است.

کربوهیدرات، فیبر، ویتامین‌های مفید از جمله ویتامین E و آب موجود در بادام می‌تواند سلامت قلب، مغز و حتی سیستم گوارشی شما عزیزان را تامین نماید و جالب است بدانید که هر ۷ الی ۱۰ عدد بادام حدود ۶۰۰ کالری دارد و به همین علت است که توصیه می‌شود بادام را جایگزین وعده‌های غذایی خود کنید تا در عین حفط سلامتی خود از تناسب اندام نیز بهره ببرید.

چگونه با خوردن بادام خواب راحت تری داشته باشیم

هورمون ملاتونین، هورمون بسیار معروفی است که نامی آشنا برای افراد درگیر با بیخوابی و کم خوابی است که در بادام به وفور یافت می‌شود و می‌تواند به تنظیم چرخه نامرتب خواب شما کمک نماید البته ناگفته نماند که محصول نهال بادام غنی از انواع مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله منیزیم و پتاسیم است که سوخت مورد نیار عضلات و ماهیچه‌ها هستند.

رساندن منیزیم و پتاسیم به عضلات و همچنین تریپتوفان سبب آرام گرفتن ماهیچه‌ها و عضلات قلب خواهد شد و شما عزیزان خواب آرام‌تر و عمیق‌تری را تجربه خواهید نمود اما باید بدانید که خوردن بادام در شب به علت سنگین بودن این خوراکی ممکن است معده شما را اذیت کند پس بهتر است برای خوردن بادم قبل از خواب ابتدا ۷ عدد بادام را خیسانده و پوست آن را جدا نموده و سپس آسیاب نمایید تا شیره آن دربیاید و سپس مصرف کنید.

بخوانید  کاربرد انواع ماساژور در رفع درد بدن

آیا بادام برای درمان سرماخوردگی خوبه؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اولین غذای جامدی که پس از شیر مادر در شش ماهگی به نوزادان می‌دهند، حریره بادام است که آن هم به دلیل فواید و خواص بی نظیری است که بادام برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی کودک دارد. حتی زمانی که افراد بزرگسال نیز درگیر سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی می‌شوند، توصیه می‌شود که بادام یا شیربادام مصرف نمایند.

مصرف بادام برای سرماخوردگی می‌تواند بسیار مفید باشد و حتی از بسیاری داروهای شیمیایی اثر سریعتری داشته باشد، زیرا تر‌کیبات آنتی اکسیدانی و ضدعفونی کننده بادام می‌تواند در رفع و نابودی عفونت گلو، عفونت سینوس‌ها و حتی ترشحات حلق موثر واقع شود. که بر طبق دستورات طب سنتی توصیه شده است که برای دریافت نتیجه بهتر و بهبودی سریع‌تر سرماخوردگی از ترکیب بادام و عسل، بادام و بارهنگ و یا بادام و شیر استفاده کنید.

کلام آخر

با رسیدن به بخش انتهایی مقاله و افزایش آگاهی شما مخاطبان و باغداران عزیز در رابطه با خواص و فواید بادام برای سیستم ایمنی و سلامت بدن، قصد معرفی یکی از معتبرترین مراکز فروش نهال بادام در کشور را داریم که در طی سالیان طولانی فعالیت خود را تحت نظارت جهاد کشاورزی ادامه می‌دهد و دلیل کیفیت بالای تمامی ارقام نهال بادام و همچنین مقرون به صرفه بودن قیمت نهال بادام در این نهالستان نیز همین است.

نهالستان بزرگ پالیز نهال همواره به دنبال تولید و فروش نهال بادام مرغوب و شناسنامه دار بوده است و در راستای افزایش رضایت مشتریان امکان دریافت مشاوره رایگان را از طریق سایت مجموعه به آدرس اینترنتی paliznal.ir نیز فراهم نموده است تا هر گونه ابهام و سوالات شما عزیزان را در این زمینه رفع نماید.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

منبع: paliznahal.ir

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *