0

تغییر وضعیت قرارداد ۱۲۵۰۰ پرستار در سال آتی

تغییر وضعیت قرارداد ۱۲۵۰۰ پرستار در سال آتی

تغییر وضعیت قرارداد ۱۲۵۰۰ پرستار در سال آتی

باشگاه خبرنگاران جوان :

باشگاه خبرنگاران جوان – میرزابیگی گفت: مجلس برای تغییر وضعیت نیروهای کادر سلامت، از شرکتی به رسمی مبلغی حدود ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است. تعداد پرستار به ازای هزار نفر در دنیا حدود نه نفر اما در ایران ۱/۸ است. تعداد پرستار نسبت به تخت در دنیا حداقل ۲/۵ و در ایران نه دهم است که بر اثر کمبود پرستاران، بیماران متضرر خواهند شد.

مجوز جذب ۵۰ هزار نفر در حوزه سلامت صادر شده است. حدود ۴۵ درصد از این نفرات مربوط به به کارگیری پرستاران است که جذب ۱۵۰۰۰ نفر هنوز انجام نشده است.

تعرفه گذاری خدمات پرستاری چندین سال است در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده؛ اما امسال با تاکید رهبری اجرا خواهد شد.کمبود پرستار باعث بروز مشکلاتی برای بیماران به جهت نوع رسیدگی و مراقبت از بیماران خواهد شد.

او گفت: زیرساخت های لازم در موضوعات مختلف در حال فراهم شدن هستند. دستورالعمل های لازم در حوزه های مختلف مانند مراقبت در منزل ، اقدامات بیمارستانی و کارانه مبتنی بر تعرفه در حال ابلاغ است‌.

به گفته میرزابیگی اگر سالیانه ۱۲۵۰۰ تا ۱۵۰۰۰ نفر جذب شوند، تعداد نیروی پرستاری به عدد قابل توجهی خواهد رسید. در سال جدید ۱۲۵۰۰ نفر تغییر وضعیت خواهند داد.


بیشتر بخوانید

  • ابتلای ۱۰ درصد نوزادان زیر سه سال و ۲۳ درصدکودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال به کرونا

بخوانید  اعلام آماده‌باش اورژانس به استان‌های جنوبی کشور در پی ورود سامانه بارشی جدید
برچسب‌ها:

نظرات کاربران