0

تعداد بیماران پارکینسون رو به افزایش است

نایب‌رئیس انجمن پارکینسون:

نایب‌رئیس انجمن پارکینسون، با اعلام اینکه ۴۰۰۰ بیمار پارکینسون عضو این انجمن هستند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰ هزار مبتلا به پارکینسون در کشور داشته باشیم که البته این تعداد رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد محسن میرمحمدی، نایب‌رئیس انجمن پارکینسون، با اعلام اینکه ۴۰۰۰ بیمار پارکینسون عضو این انجمن هستند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰ هزار مبتلا به پارکینسون در کشور داشته باشیم که البته این تعداد رو به افزایش است.

سید محمد محسن میرمحمدی با اشاره به  اولویت انجمن برای آگاه‌سازی جامعه از این بیماری، گفت: این انجمن تلاش می‌کند با رایزنی با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، بتواند شرایط مطلوبی برای بیماران پارکینسون در کشور فراهم کند.

او با اشاره به روند پیری جمعیت کشور و افزایش موارد پارکینسون، گفت: در حال حاضر بیشتر بیماران پارکینسون در کشور متولدین دهه‌های۳۰ و ۴۰ هستند، اما زنگ خطر برای دهه ۵۰ و ۶۰ به صدا در آمده است.

نایب‌رئیس انجمن پارکینسون ایران از همفکری با فراکسیون سالمندی در مجلس شورای اسلامی برای توجه به وضعیت بیماران پارکینسون خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم بیماران پارکینسون پیش از موعد بازنشسته شوند. در حال حاضر ۴۰۰۰ نفر عضو انجمن پارکینسون هستند. در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنیم ۲۵۰ هزار مبتلا به پارکینسون در کشور داشته باشیم که البته این آمار رو به افزایش است.

او از شهرداری‌ها خواست نسبت به مناسب‌سازی معابر و همچنین ارائه امکانات ورزشی برای بیماران پارکینسون تلاش کنند و گفت: حداقل ۶ میلیون هزینه ماهانه یک بیمار پارکینسون است. متأسفانه بیمه‌ها از خدمات کاردرمانی و…، برای بیماران پارکینسون حمایت نمی‌کنند.

بخوانید  تشخیص پارکینسون با بینی الکترونیکی و بوی بدن

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران