0

تخلفات بهداشتی هتل‌ها را گزارش دهید

رییس هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران؛

رییس هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران گفت: مسافران گزارش تخلفات بهداشتی هتل‌ها و کارکنان آن را در سایت ستاد هماهنگی خدمات سفر ثبت کنند.

جمشید حمزه زاده، رییس هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با نظارت وضعیت بهداشتی هتل‌ها به خبرنگار آنا گفت: در بحث استاندارد سازی هتل‌ها یکی از شاخص‌های مهمی که مورد نظارت قرار می‌گیرد مباحث بهداشتی و سلامتی محل اقامت است.

وی تاکید کرد: نوع تجهیزاتی که در هتل به کار گرفته می‌شود و سلامتی کارکنان مدام توسط بازرسان وزارت بهداشت و سایر تیم‌های نظارتی مثل وزارت گردشگری مورد بررسی قرار می‌گیرد به ویژه اینکه ضروری است کارکنان هتل‌ها، حتماً کارت بهداشت داشته باشند. 

حمزه زاده با بیان اینکه سلامت و بهداشت محل اقامت یک وجه بسیار مهم سفر است افزود: دولت و وزارت بهداشت باید مردم را از اسکان در اقامتگاه‌های غیررسمی مانند خانه‌های اجاره‌ای که هیچ نظارتی روی آن‌ها نیست، باز بدارند و آن‌ها را به استفاده از اقامتگاه‌های رسمی، ایمن و دارای نظارت تشویق کنند.

رییس هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران تاکید کرد: هتل‌ها در نوروز می‌توانند به گونه‌ای میزبان مردم باشند که هیچ دغدغه‌ای از جهت سلامت و بهداشت برای آن‌ها وجود نداشته باشد. این در مورد ورود گردشگران خارجی به ایران هم صادق است. هتل‌ها همان‌طور که برای پذیرایی از گردشگران داخلی آمادگی دارند، آماده پذیرش مسافران خارجی هم هستند و می‌توانند امکان اقامتی خوش را برای آن‌ها فراهم کنند. 

او افزود: همچنان در هتل‌ها پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا در نظر گرفته می‌شود و کارکنان چند وقت یک بار تست pcr می‌دهند. 

بخوانید  بروز کمبود دارو درصورت عدم‌تأمین اعتبار "دارویار"/ ردپای "شرکت نیکو" در تأمین ارز دارو!

او در پاسخ به این سؤال که مسافران تخلفات بهداشتی در هتل‌ها را به چه ارگانی باید اعلام کنند، گفت: می‌تواند به جامعه هتلداران استان یا جامعه هتل داران کشور و ستاد هماهنگی خدمات سفر گزارش کنند. پیشنهاد ما این است که در در سایت ستاد هماهنگی خدمات سفر گزارش تخلفات را ثبت کنند چرا که تمامی دستگاه‌های مرتبط با سفر به عضو این ستاد هستند.

*چه بخش‌هایی در هتل‌ها مستعد آلودگی بیشتری هستند؟‌

سرویس بهداشتی

همیشه و همه جا سرویس‌های بهداشتی به عنوان آلوده‌ترین محیط‌های یک مکان به شمار می‌آیند، زیرا هر روزه افراد زیادی به آن مراجعه می‌کنند، با شیرآلات و روشویی‌ها تماس دارند و از خشک کن‌ها و .. بسیار زیاد استفاده می‌شود. در اغلب هتل‌ها به این فضای عمومی توجه زیادی می‌شود و تیم نظافت همواره در حال نظافت آن هستند، اما باز هم نمی‌توان گفت میزان آلودگی در این محیط به صفر خواهد رسید.

کنترل تلویزیون و تلفن

لازم است بدانید در خانه خودتان هم کنترل تلویزیون و گوشی تلفن می‌تواند همواره با آلودگی‌های بسیاری همراه باشد. پس در هتل‌ها نیز این میزان آلودگی می‌تواند چندین برابر باشد؛ بنابراین پیش از دست زدن به آن‌ها بهتر است کنترل و یا گوشی تلفن را ضدعفونی کرده و یا از دستکش‌های پلاستیکی یکبار مصرف برای استفاده از آن استفاده کرده و یا دست خود را ضدعفونی نمایید.

میز تحریر و یا میز آرایش

پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از یک مایع ضدعفونی کننده میز را تمیز کرده و سپس از آن استفاده کنید.

روتختی و بالش

چه در این زمان که با کرونا روبرو هستیم چه زمانی که این بیماری از بین برود در هتل‌ها تشک‌ها و بالش‌ها می‌توانند دارای موارد آلودگی بسیاری باشند. هر چند که به عنوان مثال در هتل ملورین نیز روزانه این ملحفه‌ها و رو‌بالشی‌ها شسته و تعویض می‌شوند، اما باز هم نمی‌توانند صد در صد تمیز باشند بنابراین بهتر است یک روبالشی تمیز و یا ملحفه‌ای را به همراه خود آورده و از آن استفاده نمایید.

بخوانید  زنده‌گیری "رویا" با موفقیت انجام شد

کلید یا کارت‌های اتاق

هنگامی که اتاق خود را از هتل تحویل می‌گیرید خدمه شما را همراهی کرده درب اتاق را برای‌تان باز می‌کنند و سپس کلید یا کارت را در اختیار شما می‌گذارند. این کلید‌ها می‌توانند سرشار از میکروب‌های مختلف باشند، پس حتما آن‌ها را ضدعفونی کنید.
به طورکل جا‌های دیگری همچون درب‌های ورود و خروج بخصوص در هتل‌ها و مهمان‌سرا‌هایی که در برقی ندارند، نرده‌ها، کلید‌های آسانسور و .. نیز هستند که هر لحظه تمیز نمی‌شوند و افراد زیادی با آن‌ها تماس دارند، بنابراین این موارد را حتما در نظر داشته و همیشه یک محلول ضدعفونی کننده برای دستان خود به همراه داشته باشید.

 

منبع : خبرگزاری آنا

برچسب‌ها:

نظرات کاربران