0

بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی در دست اجراست

معاون توسعه وزارت بهداشت:

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت گفت: اکنون بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی در دست اجراست و خوب است که به اتفاقات بهداشت و درمان از دریچه فنی و مهندسی مختص آن بنگریم.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت صبح امروز در نشست کنگره ساخت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی رازی خواستار نگاهی جامع به ساخت بیمارستان شد و گفت: بیمارستان موجودی زنده و کنش‌گر در فعالیت‌های اجتماعی است و لذا در ساخت آن باید نگاهی جامع داشت.

وی زاویه نگاه به بیمارستان را در ساخت آن موثر خواند و گفت: اینکه به بیمارستان نگاهی ابنیه داشته باشید یا به آن به عنوان مرکزی برای سلامت روانی اجتماعی نگاه کنید، کاملا متفاوت خواهد بود. بیمارستان‌های ایمن به عنوان یک نماد و فوریت در حوزه سلامت مطرح هستند و نظام‌های بهداشتی باید در دل بیمارستان‌ها دیده شوند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۵٠ هزار تخت بیمارستان در دست ساخت قرار دارد که ١۵ هزار بیمارستان در عرض ٢ سال تحویل شده است، خاطر نشان کرد: اکنون بیش از ۴ هزار پروژه بهداشتی در دست اجراست و چقدر خوب است که به اتفاقات بهداشت و درمان از دریچه فنی و مهندسی مختص آن بنگریم. 

رحیمی بر ضرورت ایجاد فرآیندهای پیوسته از بعد تکنولوژی و ساخت و ساز در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: باید فرایندها را نیز هوشمند سازی کنیم تا خروجی ساخت و سازهای جدید به سمت کمتر بیمار شدن، کاهش زمان اقامت و بیماری کمتر باشد.

بخوانید  ساخت بیمارستان‌های ۱۰۰۰ تختخوابی در دستور کار وزارت بهداشت

معاون توسعه وزارت بهداشت با اشاره به مکان یابی مناسب برای ساخت بیمارستان ادامه داد: همه گیری کووید نشان داد که ساخت بیمارستان در حومه شهر می‌تواند کمک‌کننده باشد، از این رو در ساخت بیمارستان باید با نگاه پدافند غیر عامل نیز لحاظ شود.

وی خواستار پررنگ تر شدن خرده فرهنگ‌ها در ساخت و ساز شد و گفت: بیمارستان دارای روح است، باید المان هوایی در ساخت استفاده کنیم که به آیندگان بیانگر آرامش و سکینه باشد.

وی از طرح بیمارستان های جایگزین برای بهسازی و بازسازی زیر بنایی خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، ۴٠٠ بیمارستان امسال مورد بهسازی و بازسازی قرار خواهند گرفت و تفاهم نامه آن با دانشگاه های مختلف منعقد شده است تا انشالله با حال بهتری به ارائه خدمت بپردازیم.

رحیمی افزود: در استان تهران قریب به ١٠ هزار تخت با محوریت مناطق محروم و جنوب در دست افتتاح است که از آن جمله می توان به بیمارستان های شهریار، اسلامشهر، ورامین و شهرری اشاره کرد که تا ابتدای سال ١۴٠٣ به بهره برداری خواهند رسید

نظرات کاربران