0

بیست و هشتمین جشنواره علوم پزشکی رازی برگزار شد

بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی مصادف با ولادت امام محمد باقر (ع) صبح امروز(دوشنبه 3 بهمن ماه 1401) با حضور رییس جمهور، وزیر بهداشت، وزیر علوم، رییس فرهنگستان علوم پزشکی، معاون تحقیقات وزارت بهداشت، محققان و پژوهشگران برتر علوم پزشکی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اداره کل روابط عمومی نظام پزشکی ،در این جشنواره که به دلیل  نام‌گذاری سال ۱۴۰۱، با محوریت «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» مصادف با ولادت امام محمد باقر (ع) برگزار شد، ۵۷۰  شرکت کننده حضور داشته و ارتقای جوایز جشنواره، ارزیابی جداگانه دانشجویان و نخبگان و تقدیر از واکسن سازان از جمله ویژگی‌های این جشنواره بود.

در ابتدای این جشنواره دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، شناسایی ظرفیت‌های انسانی و زیرساخت ها و تشکیل شبکه نخبگان را علاوه بر تقدیر از محققین بر اساس سیاست‌های کلان تحقیقات در حوزه سلامت از جمله اهداف برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی عنوان کرد.

وی با اشاره به این که جشنواره امسال در دو گروه شرکت کنندگان حقیقی و حقوقی برگزار شده است، افزود: تعداد برگزیدگان حقوقی و حقیقی این جشنواره به ترتیب 25 و 17 نفر هستند که تخصیص 50 درصد جوایز در بخش حقوقی به فناوری و نوآوری، اضافه نمودن فناوری به عنوان و محورهای جشنواره در راستای شعار سال و همچنین حمایت از نخبگان جوان و تفکیک بخش دانشجویی از جمله تغییرات جشنواره امسال است.

*** رشد تصاعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر کمی و کیفی در سال‌های پس از انقلاب اسلامی 

دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه سلامت دانست و گفت: به اذعان سازمان بهداشت جهانی در میان کشورهای مدیترانه شرقی در تمامی شاخص‌های سلامت جزو کشورهای برتر هستیم.

وی افزود: افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر مادران باردار و نوزادان و دسترسی مردم به خدمات سلامت در اقصی نقاط کشور را مدیون انقلاب اسلامی هستیم و در حوزه سلامت نیز به خودکفایی رسیده ایم.

وی با اشاره به این که رتبه علمی ایران در اسکوپوس یک درجه ارتقا یافته و از مرتبه 16 به 15 رسیده‌ایم ،ادامه داد: در رده نیروهای سلامت در اکثر رشته های تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ جایگاه خوبی داریم و تاکنون 31 هزار مقاله در دانشگاه‌های علوم پزشکی تولید شده است.همچنین 403 نشریه تخصصی نمایه شده و رشد 10 درصدی در پایگاه‌های علمی داشته ایم.

منبع : سایت نظام پزشکی کل کشور 

بخوانید  پوشش ۹۸ درصدی نسخه الکترونیکی بیمه سلامت در استان های کشور

نظرات کاربران